واریانت نو، نگرانی نو

به گزارش مجله خزرکوه، آخرین اخبار مربوط به ویروس کووید19 را اینجا بخوانید.

واریانت نو، نگرانی نو

به گزارش خبرنگاران ، جهان تصور می کرد به دوران پساکرونا نزدیک شده است اما دلتا فعلا چنین اجازه ای نمی دهد. این ویروس تقریبا به تمام نقاط جهان نفوذ نموده است.

آنچه در ادامه می خوانید مروری بر مهم ترین اخبار ویروس کرونا در چند خط است:

*ویروس کرونای دلتا همچنان عظیمترین نگرانی در سطح جهان است اما درهمین حال دانشمندان و ویروس شناسان به آنالیز های خود در رابطه با دیگر واریانت های تازه هم می پردازند. نگرانی های شدید از این است که یکی از واریانت های تازه آنچنان مسری باشد که حتی دلتا را هم پشت سر بگذارند.

*مقامات شهر ووهان چین در موعد مقرر اخذ تست از 11 میلیون نفر از ساکنان این شهر را انجام دادند. ترس از شیوع مجدد کرونا در این شهر باعث شد تا عظیم ترین نمونه گیری تست کرونا در جهان در این شهر انجام گردد.

*اخبار دیگر در رابطه با شرایط کرونایی در چین حاکی از آن است که کرونای دلتا به سرعت در حال انتشار در این کشور است.

*شرکت داروسازی مدرنا در بیانیه ای تاکید نمود واکسن کرونای این شرکت تا شش ماه در برابر بیماری کرونا ایمنی و اثربخشی بالایی را ایجاد می نماید.

*گزارش گاردین حاکی از آن است که شیوع همه گیری کرونا باعث شده تا حتی تعطیلات و نحوه مسافرت ها هم فاصله بین فقیر و غنی را نشان بدهد. با توجه به اینکه با وجود بازگشایی بسیاری از اماکن و نقاط جهانگردی خطرات ابتلا به کرونا بسیار زیاد است اکنون بیشتر کسانی که جهانگرد هستند از وضع اقتصادی خوبی هم برخوردارند چرا که با استقرار در برترین هتل ها، لوکس ترین اقامتگاه ها بر خلاف جهانگرد های دیگر از خطر ابتلا به کرونا دور هستند. این گزارش حاکی از آن است بسیاری از نقاط جهانگردی در جهان هزینه خدمات خود را بسیار بالا برده اند و طوری همه چیز گران شده که فقط ثروتمندان از عهده آن بر می آیند.

*در روزهای اخیر اخبار متعددی در رابطه با اظهارنظر کسانی که واکسن کرونا را به تمسخر گرفته اند و مدتی بعد از همین بیماری فوت نموده اند منتشر می گردد. در آخرین نمونه سی ان ان گزارش داد مردی که مدام در شبکه های اجتماعی خود علیه واکسن کرونا تبلیغ می کرد به علت ابتلا به کرونا جان خود را از دست داد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 1306

به "واریانت نو، نگرانی نو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واریانت نو، نگرانی نو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید