چین احتمالا قانون امنیتی هنگ کنگ را اواخر ماه جاری میلادی اجرایی می نماید

به گزارش مجله خزرکوه، نهاد قانونگذاری ارشد چین، نشستی سه روزه برای انتها همین ماه (ژوئن) اعلام نموده است؛ اقدامی که احتمال اجرای قانون امنیت ملی جدید برای هنگ کنگ را که با نگرانی ها و بحث هایی درباره شرایط این دولت شهر نیمه خودمختار همراه شده است، افزایش می دهد.

چین احتمالا قانون امنیتی هنگ کنگ را اواخر ماه جاری میلادی اجرایی می نماید

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران، خبرگزاری شینهوا امروز یکشنبه گزارش داد، کمیته دائم کنگره ملی خلق از 28 تا 30 ژوئن در پکن نشستی برگزار می نماید. در این گزارش کوتاه اشاره ای نشده است که آیا قانون امنیتی هنگ کنگ جزو مسائل مورد بحث است یا خیر اما ممکن است جزو دستورکار باشد یا بعدا به آن افزوده گردد.

براساس گزارش آسوشیتدپرس، چین جزئیاتی از این قانون را اواخر شنبه منتشر کرد و این نگرانی به وجود آمد که دولت مرکزی، سلطه خودش روی هنگ کنگ را بعد از ماه ها اعتراضات ضد دولتی در سال گذشته، افزایش دهد.

براساس پیش نویس این قانون، دولت مرکزی چین یک دفتر امنیت ملی در هنگ کنگ تاسیس می نماید که به کار جمع آوری و تحلیل اطلاعات و تعامل با پرونده های کیفری مرتبط با امنیت ملی مشغول می گردد.

به گزارش شینهوا، براساس این قانون، پلیس و دادگاه های هنگ کنگ همچنان روی پرونده های کیفری صلاحیت قضایی خواهند داشت اما این اجازه به مقام های چینی داده می گردد که روی شمار اندکی از پرونده های کیفری تحت شرایط خاص صلاحیت قضایی پیدا نمایند.

در گزارش مذکور، درباره اینکه آن شرایط چه زمانی رخ خواهد داد، جزئیاتی ارائه نشد.

تشکیل جلسه این کمیته عادی نیست و تنها یک هفته بعد از نشست سه روزه دولت چین است که شنبه سرانجام یافت. طبق آن، چین احتمالا میخواهد پیش از تعطیلات اول ژوئیه که به مناسبت بازگرداندن حاکمیت هنگ کنگ از بریتانیا به چین در 1997 است، این قانون را به تصویب برساند. کمیته دائم کنگره ملی خلق چین معمولا هر دو ماه یکبار تشکیل جلسه می دهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 619

به "چین احتمالا قانون امنیتی هنگ کنگ را اواخر ماه جاری میلادی اجرایی می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین احتمالا قانون امنیتی هنگ کنگ را اواخر ماه جاری میلادی اجرایی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید