کلاهبرداری22میلیارد ریالی سایت جعلی صبا تأمین ، متهم دستگیر شد

به گزارش مجله خزرکوه، رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته پلیس فتا ناجا از کلاهبرداری مجرمان سایبری با طراحی سایت جعلی صبا تأمین اطلاع داد.

کلاهبرداری22میلیارد ریالی سایت جعلی صبا تأمین ، متهم دستگیر شد

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی سایت ارزان تهران از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا توسعه وبسایت های حرفه ای را با بهترین قیمت از نماشو بخواهید.

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، سرهنگ مصطفی نوروزی رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته پلیس فتا ناجا در تشریح این خبر گفت: در پی مرجوعه های قضائی واصله به پلیس فتا مبنی بر اینکه فردی با طراحی سایت جعلی صبا تأمین با اغفال شهروندان، از آنان مبالغی را اخذ کرده است، پرونده اولیه با هماهنگی مقام قضائی تشکیل شد و با ثبت اظهارات شاکیان، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان اصفهان نهاده شد.

وی با بیان اینکه طبق اظهارات شاکیان تا به امروز مبلغ 18 میلیارد و 709 میلیون ریال از قربانیان کلاهبرداری شده است، بیان داشت: در آنالیز های اولیه تعیین شد که وجوه به حساب فردی با هویت معلوم ساکن میناب واریز شده که با پیگیری های به موقع کارآگاهان سایبری، مبلغ بیش از 12 میلیارد و 86 میلیون ریال در حساب های مجرمان مسدود شد.

رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته پلیس فتا ناجا اضافه کرد: با اقدامات تخصصی اجرا شده و انجام استعلامات لازم، متهم مورد شناسایی نهاده شد و خاتمه در شهرستان بندرعباس دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

این مقام مسئول گفت: برابر آخرین آنالیز های اجرا شده در مجموع بالغ بر 22 میلیارد ریال به وسیله سایت مذکور کلاهبرداری اجرا شده است.

سرهنگ نوروزی ادامه داد: مالباختگان با تصور اینکه اطلاعات کارت بانکی خود را در سایت رسمی و معتبر ثبت می نمایند، بدون توجه به آدرس سایت طراحی شده اقدام به واریز مبالغی در این سایت می کردند، اما سایت مذکور شبیه سازی شده سایت اصلی بوده و افراد بدون توجه به این موضوع در دام کلاهبرداران اینترنتی افتادند.

این مقام سایبری به هموطنان توصیه کرد: کاربران در صورت مشکوک شدن به صفحات جعلی، موضوع را به وسیله سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir لینک های مرکز فوریت های سایبری با ما در میان گذاشته و هدایت های لازم را دریافت نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 25 اردیبهشت 1400 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 1154

به "کلاهبرداری22میلیارد ریالی سایت جعلی صبا تأمین ، متهم دستگیر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلاهبرداری22میلیارد ریالی سایت جعلی صبا تأمین ، متهم دستگیر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید