یک سوم اقتصاد دنیا زیر سلطه چین و هند

به گزارش مجله خزرکوه، چین تا سال 2060 بزرگ ترین اقتصاد جهان می گردد.

یک سوم اقتصاد دنیا زیر سلطه چین و هند

با تور ارزان چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، فرایند رو به رشد اقتصادهای چین و هند در سال های بعدی هم ادامه خواهد داشت و آن طور که مرکز مطالعات مالی ژاپن پیش بینی نموده است، تا سرانجام سال 2060 حدود 35 درصد کل حجم فراوریات ناخالص داخلی دنیا در اختیار این دو کشور خواهد بود. چین با سهم 20 درصدی از اقتصاد دنیای در سال 2060 به بزرگ ترین اقتصاد دنیا تبدیل خواهد شد و جای آمریکا را خواهد گرفت.

در سال 2019 سهم چین از کل فراوریات ناخالص داخلی دنیا 16 درصد و هند چهار درصد بوده است. طبق اعلام بانک دنیای و صندوق بین المللی پول، هند و چین بالاترین نرخ های رشد مالی را در بین 20 اقتصاد بزرگ دنیا در سال های 2020 و 2021 در اختیار دارند و انتظار می رود که با وجود کاسته شدن از نرخ رشد مالی این کشورها، رکورد رشد مالی در بین اعضای گروه 20 متعلق به این دو کشور باشد.

هند که اکنون ششمین اقتصاد بزرگ دنیا است به زودی با پشت سر گذاشتن انگلیس، آلمان و ژاپن به سومین اقتصاد بزرگ دنیا در سال 2060 تبدیل خواهد شد. سال 2019 هند پیروز شده بود جای فرانسه را بگیرد. از سوی دیگر سهم اتحادیه اروپا و آمریکا از کل فراوری ناخالص داخلی دنیای از 50 درصد در سال 2019 به 38 درصد در سال 2060 کاهش پیدا خواهد نمود.

طبق پیش بینی این مرکز ژاپنی، سهم ژاپن نیز به مانند کشورهای اروپایی و آمریکایی از سفره اقتصاد دنیای کوچک تر خواهد شد و کشوری که تا سرانجام قرن بیستم دومین اقتصاد بزرگ دنیا بود تا سال 2060 به رده چهارم و در حالت بدبینانه به رده ششم نزول خواهد نمود و سهم آن از اقتصاد دنیای به تنها سه درصد خواهد رسید. این گزارش همچنین اقتصاد دیجیتال را مهم ترین عامل مشخص کننده قدرت مالی کشورها در آینده معرفی نموده و آن را ابزاری برای کاهش شکاف بین اقتصادهای توسعه یافته و نوظهور دانسته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 177

به "یک سوم اقتصاد دنیا زیر سلطه چین و هند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک سوم اقتصاد دنیا زیر سلطه چین و هند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید