130 حادثه طبیعی سال جاری در سیستان و بلوچستان به وقوع پیوست

به گزارش مجله خزرکوه، مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: 130 حادثه طبیعی شامل زلزله، توفان، سیل و آبگرفتگی از ابتدای سال جاری تاکنون در این استان به وقوع پیوست.

130 حادثه طبیعی سال جاری در سیستان و بلوچستان به وقوع پیوست

به گزارش خبرنگار از ، عبدالرحمن شهنوازی مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان ثبت بیش از 125 زلزله، 45 مورد توفان و 66 مورد سیل و آبگرفتگی را از جمله حوادث اتفاق افتاده این مدت در سیستان و بلوچستان ذکر کرد.

او اضافه کرد: با بروز پنج مرحله بارندگی در این مدت در سیستان و بلوچستان شاهد جاری شدن سیلاب و آبگرفتگی در 66 نقطه استان بودیم.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان ادامه داد: بیشترین خسارت سیلاب این مدت در اوایل سال جاری گزارش شد که خسارت هایی را به امور زیربنایی و بخش کشاورزی به همراه داشت.

او اعلام کرد: همچنین بروز 45 مورد توفان که سرعت وزش باد همراه با گرد و خاک آن به صورت لحظه ای به 120 کیلومتر می رسید شاهد مراجعه هزار و 260 نفر از مردم شمال این استان به بیمارستان بودیم.

شهنوازی گفت: این افراد به دلیل عوارض تنفسی، چشمی و قلبی ناشی از توفان به بیمارستان ها، مراکز درمانی و پایگاه های اورژانس مراجعه کردند.

او ادامه داد: 353 نفر از این افراد بستری و 907 به صورت سرپایی درمان شدند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: همچنین در این مدت شاهد بروز 125 مورد زلزله بالای سه ریشتر در استان بودیم که خسارتی به همراه نداشت.

او خاطر نشان کرد: سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور با وضعیت جغرافیایی خاص خود گاه چندین مخاطره طبیعی را به یکباره با هم تجربه می نماید.

ع

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 25 آذر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 50

به "130 حادثه طبیعی سال جاری در سیستان و بلوچستان به وقوع پیوست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "130 حادثه طبیعی سال جاری در سیستان و بلوچستان به وقوع پیوست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید