16 عضو هیات علمی دانشگاه مازندران در فهرست 2 درصد برتر دانشمندان جهان

به گزارش مجله خزرکوه، خبرگزاری خبرنگاران- بر اساس اعلام دانشگاه استنفورد ، 16 عضو هیات علمی دانشگاه مازندران در فهرست 2 درصد برتر دانشمندان جهان.

16 عضو هیات علمی دانشگاه مازندران در فهرست 2 درصد برتر دانشمندان جهان

به گزارش خبرنگارخبرنگاراندفترمازندران درشهرستان بابلسر، 16 عضو هیات علمی دانشگاه مازندران در فهرست 2 درصد دانشمندان برتر جهان در سال 2021 قرار گرفتند

بر اساس این گزارش، دکتر علی رضا خصالی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه مازندران ضمن اعلام این خبر افزود : در پژوهشی که از طریق دانشمندان دانشگاه استنفورد و با توجه به اطلاعات جمع آوری شده از پایگاه اطلاعاتی اسکوپوس انجام و در تاریخ 19 اکتبر 2021 به چاپ رسیده است، فهرست 100 هزار دانشمند پر استناد در تمامی رشته ها و نیز 2 درصد برتر حوزه های علمی شناسایی و معرفی شدند .

دکتر خصالی با تاکید بر این که در این پژوهش، دانشمندان در 5 حوزه موضوعی اصلی، 22 حوزه موضوعی فرعی و 176 رشته طبقه بندی شده­اند ، گفت: شرط ورود پژوهشگران به فرآیند رتبه بندی انتشار حداقل 5 مقاله بوده است و در مجموع تقریباً 8 میلیون دانشمند مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته اند. در این پژوهش یک شاخص ترکیبی (Composite Score) پیشنهاد و با دو رویکرد مختلف بر مبنای استنادات به مقالات و شاخص هرش هر پژوهشگر محاسبه و اعلام شده است. حوزه موضوعی هر پژوهشگر، حوزه موضوعی در دسته بندی Science-Metrix است که پژوهشگر در آن بالاترین جایگاه را دارد. نتایج این پژوهش در مجله Plos Biology در مقاله ای با عنوان August 2021 data-update for Updated science-wide author databases of standardized citation indicators منتشر شده است .

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه با اشاره به این که در این پژوهش دو فهرست از دانشمندان 2 درصد برتر اعلام شده است. در فهرست اول که از اطلاعات ارجاعات دانشمندان طی 24 سال اخیر (بازه زمانی سال 1996 تا 2019) در پایگاه اسکوپوس استخراج شده است، هفت عضو هیات علمی دانشگاه مازندران به اسامی دکتر مصطفی اسلامی، دکتر کوروش نوذری، دکتر جهانبخش رئوف، دکتر محمد حسین فاطمی، دکتر موسی قائمی و دکتر رضا اوجانی و دکتر حسین جعفری در فهرست نهایی دانشمندان 2درصد برتر جهان قرار گرفتند .

هم چنین در فهرست دوم که از داده­های سال 2019 پایگاه اسکوپوس حاصل شده است، 15 عضو هیات علمی دانشگاه مازندران به نام های دکتر مصطفی اسلامی، دکتر موسی قائمی، دکتر جهانبخش رئوف، دکتر رضا اوجانی، دکتر حسین جعفری، دکتر احمدعلی ربیع نتاج درزی، دکتر بهزاد اسلام پناه، دکتر مرتضی قربانزاده آهنگری، دکتر شهرام قاسمی میر، دکتر حشمت اله علی نژاد، دکتر کوروش نوذری، دکتر میلاد غنی، دکتر جعفر صادقی، دکتر علی بهاری و دکتر محمد غلامی در فهرست نهایی دانشمندان دو درصد برتر قرار گرفتند .

یادآور می شود: نام دکتر بهروز ملکی که به تازگی از دانشگاه حکیم سبزواری به دانشکده شیمی دانشگاه مازندران منتقل شده است نیز در این فهرست به چشم می خورد .

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 11 آذر 1400 بروزرسانی: 11 آذر 1400 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 1421

به "16 عضو هیات علمی دانشگاه مازندران در فهرست 2 درصد برتر دانشمندان جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "16 عضو هیات علمی دانشگاه مازندران در فهرست 2 درصد برتر دانشمندان جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید