48 هزار هکتار از اراضی کشاورزی سیستان و بلوچستان به سامانه نوین آبیاری تجهیز شده است

به گزارش مجله خزرکوه، سرپرست جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: هم اینک بیش از 48 هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان به سامانه های نوین آبیاری تجهیز شده که این امر موجب صرفه جویی 260 میلیون مترمکعبی آب در بخش کشاورزی در طول سال می گردد.

48 هزار هکتار از اراضی کشاورزی سیستان و بلوچستان به سامانه نوین آبیاری تجهیز شده است

سید محمد رضا سید حسینی اظهارداشت: بعلاوه با مشارکت کشاورزان و بهره برداران یک هزار و 500 هکتار از اراضی کشاورزی با پیشرفت فیزیکی 60 درصد در حال تجهیز به سامانه های نوین آبیاری است.

وی بیان نمود: سیستان و بلوچستان جزو استان های کم بارش و از نظر منابع آبی در محدویت قرار داردکه بکارگیری سامانه های نوین آبیاری ضرورت بخش کشاورزی این استان است.

سرپرست جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان بیان نمود: برای اجرای سامانه های نوین آبیاری هیج محدودیتی در این استان وجود ندارد به طوریکه دولت نیز برای تشویق کشاورزان به این امر 85 درصد هزینه اجرایی سامانه های نوین آبیاری را بصورت بلاعوض تامین و پرداخت می نماید.

وی اضافه نمود: متقاضیان با داشتن مجوز برداشت آب و مدارک کامل زمین می توانند به وسیله سامانه طرح توسعه ساماندهی آبیاری نوین نام نویسی تا نسبت به اجرای سامانه برای اراضی زراعی و باغات آنان از سوی سازمان جهاد کشاورزی اقدام گردد.

حسینی اظهارداشت: سیستان وبلوچستان جزو استان های کم بارش و از نظر منابع آبی در محدویت قرار داردکه بکارگیری سامانه های نوین آبیاری ضرورت بخش کشاورزی این استان است.

به گزارش ایرنا هم اینک مجموع اراضی کشاورزی و باغی این استان 228 هزار و 451 هکتار شامل 135 هزار و 741 هکتار زراعی و 92 هزار و 710 هکتار باغی است.

سیستان و بلوچستان به علت شرایط خاص آب و هوایی در فراوری بعضی محصولات کشاورزی در کشور خاص است به طوری که رتبه نخست فراوری محصولات خارج از فصل کشور با 425 هزار تن از سطح 17 هزار هکتار زمین را دارد و نقش بسزایی در تنظیم بازار و ایجاد عایدی برای کشاورزان ایفا می نماید.

خبرنگاران سیستان و بلوچستان زاهدان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 2 مهر 1401 بروزرسانی: 2 مهر 1401 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 1689

به "48 هزار هکتار از اراضی کشاورزی سیستان و بلوچستان به سامانه نوین آبیاری تجهیز شده است" امتیاز دهید

1 کاربر به "48 هزار هکتار از اراضی کشاورزی سیستان و بلوچستان به سامانه نوین آبیاری تجهیز شده است" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "48 هزار هکتار از اراضی کشاورزی سیستان و بلوچستان به سامانه نوین آبیاری تجهیز شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید