آزمون ها در سال 1403 الکترونیکی برگزار می شوند

به گزارش مجله خزرکوه، معاون امور آزمون های سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه تمام امکانات نرم افزاری و سخت افزاری برای برگزاری آزمون های الکترونیکی آماده است و تنها نیازمند سالن های مجهز هستیم، گفت: کوشش می کنیم آزمون هایی که سازمان سنجش متولی برگزاری آن ها است، در سال 1403 الکترونیکی برگزار شوند.

آزمون ها در سال 1403 الکترونیکی برگزار می شوند

به گزارش ایرنا، حسن مروتی درباره برگزاری کنکور به صورت الکترونیکی شرح داد: برای هوشمندسازی احتیاج به سالن هایی داریم که داوطلب ها در آنجا مستقر شوند و سوالات آزمون ها را به صورت الکترونیکی یعنی برخط (آنلاین) یا غیربرخط (آفلاین) در اختیار آن ها قرار دهیم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر بزرگترین مشکل ما این سالن ها است که به مقدار کافی در کشور موجود نیستند. بزرگترین مرکزی که داریم پیغام نور است که در نهایت 35 هزار نفر را می تواند پاسخگو باشد.

معاون امور آزمون های سازمان سنجش آموزش کشور گفت: البته اگر دانشگاه آزاد و سایر دانشگاه ها هم یاری نمایند و سالن هایی را تجهیز نمایند ما تمام امکانات لازم چه نرم افزاری و چه سخت افزاری را برای برگزاری آزمون الکترونیکی داریم.

وی ادامه داد: تا به امروز در دو استان تهران و کهگیلویه و بویراحمد به صورت پایلوت تعدادی از آزمون ها را به صورت مجازی برگزار کردیم و امیدواریم که بتوانیم بعد از سال نو یک کنکور آزمایشی الکترونیک در استان های دیگر برگزار کنیم.

مروتی شرح داد: یکی از آزمون هایی که در امسال الکترونیکی شد، آزمون سنجش مهارت های زبان فارسی بود که در روز 31 تیر ماه با 81 شرکت نماینده و در سه حوزه شهر های تهران، اصفهان و سنندج به صورت الکترونیکی برگزار گردید.

معاون امور آزمون های سازمان سنجش آموزش کشور اضافه کرد: برنامه سازمان این است که در سال 1402 یک آزمون 200 هزار نفری را به صورت الکترونیکی برگزار کند.

روش های کامپیوتر بیس و اسکرین بیس و موبایل بیس جایگزین آزمون های کاغذی

وی گفت: آزمون الکترونیکی به این صورت است که سوال را در سازمان سنجش به وسیله سامانه طراحان سوال، طراحی و بعد برای هر داوطلب سوال مخصوص به خود را اختصاص می دهیم که همان لحظه جواب می دهد و همان لحظه هم می تواند نتیجه آزمون خود را دریافت کند و در نهایت کاغذ از مجموعه حذف می گردد و امنیت آزمون ها هم بهتر می گردد.

معاون امور آزمون های سازمان سنجش آموزش کشور اضافه کرد: روش دیگری هم وجود دارد که آزمون با موبایل و تحت عنوان موبایل بیس برگزار می گردد؛ این روش مقداری مشکل تر است و حفظ امنیت آن سخت تر خواهد بود. کارشناسان سازمان سنجش هم اکنون در حال آنالیز این روش هستند و روی آن کار می نمایند.

مروتی ادامه داد: به طور کلی همزمان روی کامپیوتر بیس و اسکرین بیس و موبایل بیس کار می کنیم و در نهایت کاغذ از آزمون ها حذف خواهند شد.

برگزاری آزمون سراسری، دکتری و ارشد در یک روز

معاون امور آزمون های سازمان سنجش آموزش کشور گفت: در حال برنامه ریزی هستیم که اگر بگردد در آینده آزمون کارشناسی ارشد و دکتری را در یک روز و کل آزمون سراسری کارشناسی را هم در یک روز برگزار کنیم که البته هنوز در حال مطالعه است و امیدواریم برای سال 1403 این تصمیم محقق گردد.

مروتی درباره تعداد آزمون هایی که سنجش برگزار می نماید نیز گفت: بیش از 100 آزمون را سازمان سنجش در طول یک سال برگزار می نماید.

معاون امور آزمون های سازمان سنجش آموزش کشور درباره امنیت آزمون ها هم گفت: تمام تمهیدات لازم از جمله تنوع سوالات و دفترچه ها و دستگاه های آشکارساز را فراهم نموده ایم و امیدواریم که در آینده بتوانیم کاری کنیم که در حوزه ها اینترنت وصل نباشد و در عین حال برای مردم هم مسئله ای پیش نیاید.

منبع: فرارو
انتشار: 22 اسفند 1401 بروزرسانی: 22 اسفند 1401 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 1766

به "آزمون ها در سال 1403 الکترونیکی برگزار می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزمون ها در سال 1403 الکترونیکی برگزار می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید