آلیانزآرنا، ورزشگاه شگفت انگیز مونیخ

به گزارش مجله خزرکوه، آلیانز آرنا، پیشرفته ترین استادیوم فوتبال در شمال شهر مونیخ آلمان است که زمان زیادی از تاسیس آن نمی گذرد اما تا به امروز شاهد اتفاقات تلخ و شیرین مهمی مانند میزبانی جام جهانی فوتبال یا فینال لیگ قهرمانان اروپا بوده است. آلیانزآرنا، استادیوم خانگی دو تیم حرفه ای شهر مونیخ یعنی بایرن مونیخ و مونیخ 1860 است.

آلیانزآرنا، ورزشگاه شگفت انگیز مونیخ

با تور ارزان آلمان پاییز 99 از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

مشخصات

باشگاه ها: بایرن مونیخ (FC Bayern Müunchen) و مونیخ 1860 (TSV 1860 München)

سال تاسیس: 2005 میلادی

گنجایش: 75000 نفر (13500 نفر ایستاده)

تاریخچه و توضیحات ورزشگاه

آلیانر آرنا در سال 2005 جایگزین ورزشگاه قدیمی و تاریخی المپیک مونیخ شد. طرح اولیه این ورزشگاه در سال 1997 ارائه شد. با این که شورای شهر مونیخ در ابتدا به بازسازی ورزشگاه المپیک مونیخ رای داده بود، بعداً با پیشنهاد باشگاه بایرن مبنی بر ساخت ورزشگاهی جدید و مدرن موافقت کرد. در 21 اکتبر 2002 رای گیری انجام شد که آیا باید در این مکان و با امکانات شهر مونیخ، ورزشگاه جدیدی ساخته گردد یا نه. حدود دو سوم رای دهندگان رای موافق دادند. گزینه دیگر به جای ساختن این ورزشگاه، بازسازی عظیم ورزشگاه قدیمی المپیک مونیخ بود اما معمار آن ورزشگاه، گوتهر بهنیش، با این موضوع مخالفت کرد. کار ساخت و ساز از پاییز 2002 آغاز شد و در اواخر آوریل 2005 به پایان رسید.

این ورزشگاه اولین ورزشگاه در جهان است که به خاطر پوشیده شدن نمای خارجی آن از لامپ های ال.ای.دی، این امکان را دارد که رنگ نمای آن کاملاً تغییر کند و در مناسبت های مختلف رنگ نمای خارجی این ورزشگاه نسبت با آن مناسبت خاص معین می گردد. هنگامی که باشگاه فوتبال بایرن مونیخ در آن بازی می نماید دیواره هایش به رنگ قرمز، هنگام پذیرایی از باشگاه مونیخ 1860 به رنگ آبی و هنگام بازی کردن تیم ملی فوتبال آلمان به رنگ سفید در می آید. بلیط تهران استانبول | بلیط استانبول تهران

اولین بازی این ورزشگاه در تاریخ 30 ماه مه 2005، بین تیم های مونیخ 1860 و اف.سی نورنبرگ برگزار گردید که با نتیجه 3 بر 2 به سود تیم مونیخی به پایان رسید. روز پس ازآن مسابقه، بایرن در یک بازی محبت آمیز به مصاف تیم ملی آلمان رفت که آن بازی هم با نتیجه 4 بر 2 به سود بایرن مونیخ پایان یافت.

جام جهانی 2006

این ورزشگاه از ورزشگاه های جام جهانی بود اما طبق قوانین فیفا در طول جام جهانی 2006 نام ورزشگاه به ورزشگاه جام جهانی فیفای مونیخ تغییر پیدا کرد. بازی افتتاحیه بین آلمان و کاستاریکا در ساعت شش بعدازظهر روز نهم ژوئیه 2006 در همین ورزشگاه برگزار گردید. جمعاً سه بازی گروهی و یک بازی از مرحله یک هشتم نهایی و یک بازی از مرحله نیمه نهایی در این ورزشگاه برگزار گردید.

اقامتگاه ، رستوران و کافه های نزدیک آلیانز آرنا

آلیانز آرنا دقیقاً روی خط مرزی شهر مونیخ قرار گرفته است و یک فروشگاه طبقاتی بزرگ و تعدادی دفتر تجاری در مجاورت آن قرار گرفته است. مراکز تفریحی کمی در اطراف این ورزشگاه وجود دارد، بنابراین پیشنهاد ما این است که در همان مرکز شهر غذای خود را صرف کنید و سپس برای دیدن بازی به سمت ورزشگاه حرکت کنید.

تعداد هتل هایی که به آلیانز آرنا نزدیک باشند، چندان زیاد نیست. اگر با ماشین به این شهر آمده اید تا بازی را ببینید و دوست دارید در محلی نزدیک به ورزشگاه اقامت داشته باشید، تعدادی هتل در کنار جاده منتهی به ورزشگاه وجود دارد که می توانند محل مناسبی برای اقامت شما باشند. دو اقامتگاه متل وان (Motel one) و هتل ایبیس مونیخ (Ibis Hotel München Hochbrück) قیمت های معقولی دارند و افرادی که در آن ها اقامت داشته اند، نظرات خوبی درباره آن ها نوشته اند. هتل کورو (Hotel Coro) هم تقریباً به ورزشگاه نزدیک است و می تواند یکی از انتخاب های شما باشد. هتل آرنا اشتات مونیخ (Hotel Arena Stadt München) هم در ایستگاه مترو جنوبی ورزشگاه قرار گرفته است و به راحتی می توانید از آنجا تا ورزشگاه قدم بزنید.

تورهای ویژه ورزشگاه آلیانز آرنا

اگر دوست دارید بخش های مختلف ورزشگاه مدرن و فوق العاده آلیانز آرنا را از نزدیک ببینید، تورهای ویژه ای برای شما در نظر گرفته شده است. طی این تورهای 60 دقیقه ای، رختکن ها، تونل ورود بازیکنان به زمین، سالن اسپانسرها و سالن کنفرانس خبری توسط یک راهنمای تور به شما نشان داده می گردد. موزه باشگاه بایرن مونیخ نیز در این ورزشگاه قرار گرفته است. این تور در تمام روزهای هفته به طور منظم راس ساعت های 11 صبح، 1 بعد از ظهر، 3 بعد از ظهر و 4:30 برگزار می گردد. در نظر داشته باشید که تورها در روز برگزاری مسابقات برگزار نمی شوند.

منبع: دور و نزدیک
انتشار: 16 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 258

به "آلیانزآرنا، ورزشگاه شگفت انگیز مونیخ" امتیاز دهید

2 کاربر به "آلیانزآرنا، ورزشگاه شگفت انگیز مونیخ" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلیانزآرنا، ورزشگاه شگفت انگیز مونیخ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید