اجاره فضای ذخایر نفتی آمریکا به کشورهای دیگر

به گزارش مجله خزرکوه، یک مقام وزارت انرژی آمریکا اعلام نمود در مطالعاتی که درباره آینده ذخایر نفت استراتژیک انجام می گردد، ممکن است اجاره فضای بلااستفاده به دولتهای خارجی پیشنهاد گردد.

اجاره فضای ذخایر نفتی آمریکا به کشورهای دیگر

به گزارش خبرنگاران، استیون وینبرگ، معاون وزیر انرژی آمریکا در امور انرژی فسیلی در جلسه کمیته منابع طبیعی و انرژی سنا درباره ذخایر نفت استراتژیک اظهار کرد: این مطالعه که قرار بود ابتدا در اواخر سال 2018 منتشر گردد، پیش از انتها سال جاری منتشر خواهد شد.

وی گفت: این مطالعه احتمالا اجاره فضا به دولتهای خارجی را پیشنهاد می نماید. آمریکا و استرالیا سرگرم مذاکره پیرامون ذخیره سازی میلیونها بشکه نفت خام در ذخایر نفت استراتژیک آمریکا به منظور عمل به الزامات آژانس بین المللی انرژی هستند. اما هزینه اجاره فضای ذخایر نفت استراتژیک به شرکتها بسیار بالا بوده و ارزش آن را ندارد.

بر اساس گزارش پلاتس، وینبرگ گفت: برخلاف دولتها که نفت را در ذخایر نفت استراتژیک ذخیره نموده و تنها برای شوکهای عرضه جهانی استفاده خواهند کرد، شرکتها به طور مرتب به ذخیره و برداشت از ذخایر اقدام می نمایند و برداشت مکرر برای فضای این ذخایر مناسب نیست.

مجلس نمایندگان آمریکا در سپتامبر سال 2018 لایحه ای را تصویب کرد که به وزارت انرژی اجازه می داد بخشهای بلااستفاده از ذخایر نفت استراتژیک را به شرکت های خصوصی اجاره دهد اما این لایحه هرگز مورد آنالیز سنا قرار نگرفت.

در آنالیز بخش تحقیقات کنگره نیز اشاره شد که اجاره فضای ذخایر نفت استراتژیک به مشتریان تجاری با در نظر دریافت قابلیت های فیزیکی این ذخایر مناسب نیست.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 آذر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 16

به "اجاره فضای ذخایر نفتی آمریکا به کشورهای دیگر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجاره فضای ذخایر نفتی آمریکا به کشورهای دیگر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید