اروپا برای 6G خیز برداشت: سرعت 50 برابری نسبت به 5G و تاخیر هزارم ثانیه

به گزارش مجله خزرکوه، کمیسیون اروپا 900 میلیون یورو برای توسعه شبکه های 5G و آغاز تحقیق و توسعه شبکه های 6G در قالب پروژه افق اروپا تصویب کرد. این طرح دو هفته پیش در کمیسیون اروپا به تصویب شده و پاییز سال جاری در شورای اروپا بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا به بحث گذاشته می گردد.

اروپا برای 6G خیز برداشت: سرعت 50 برابری نسبت به 5G و تاخیر هزارم ثانیه

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

این مبلغ بخشی از بودجه بلندمدت اتحادیه اروپا برای تحقیق و توسعه فناوری های تازه در فاصله سال های 2021 تا 2027 است.

در منظرهی که مطرح شده، نسل ششم شبکه های موبایل سرعتی 50 برابر نسل پنجم یا 5G داشته و در حال حاضر به وسیله شرکت ها و دولت های مختلفی دنبال می گردد. سامسونگ از تابستان سال گذشته، توسعه 6G را شروع نموده است.

اتحادیه اروپا طی یک سال اخیر و پس از پاندمی ویروس کرونا، فشار زیادی به دولت ها وارد ساخته تا زیرساخت های ارتباطی و فناوری اطلاعات خود را توسعه دهند. افتتاح چندین مرکزداده تازه و توسعه نسل پنجم شبکه های موبایل در ماه های گذشته در دستور کار اتحادیه اروپا بوده است و قصد دارند در سال های آینده به سوی اروپای سبز و عاری از فناوری های مضر زیست محیطی بروند.

اینترنت 6G چه مشخصاتی دارد؟

اتحادیه اروپا می خواهد همزمان با توسعه شبکه های 5G، از این زیرساخت به اسم هسته ای برای اینترنت 6G استفاده کند. شبکه های 6G در آینده، به دولت ها و کشورها قدرت حکمرانی بر دنیا می دهد و علاوه بر اتحادیه اروپا، کشورهای چین و امریکا هم توسعه و تحقیق 6G را شروع کردند.

چند ماه پیش، تا رسما آزمایش های نسل ششم موبایل را شروع نموده باشد.

دانشمندان می گویند اینترنت 6G تفاوت های ذاتی زیادی با نسل پنجم شبکه های موبایل ندارد و شاهد تفاوت بزرگی مانند کوچ از 4G به سوی 5G نیستیم. در 6G فقط سرعت انتقال اطلاعات روی فناوری های مبتنی بر 5G افزایش پیدا می نماید.

در منظره 6G آورده شده است که از سرعت چند گیگابیت در ثانیه به سوی سرعت های ترابیت در ثانیه حرکت نموده و تاخیر هم زیر هزارم ثانیه گردد. نخستین گام نسل ششم در اروپا پروژه ای به ارزش 60 میلیون یورو تحت 5G-PPP است که نوکیا در طرح هگزا-ایکس آن را اجرایی می نماید.

منبع: شبکه چی
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 1312

به "اروپا برای 6G خیز برداشت: سرعت 50 برابری نسبت به 5G و تاخیر هزارم ثانیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اروپا برای 6G خیز برداشت: سرعت 50 برابری نسبت به 5G و تاخیر هزارم ثانیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید