استان هایی که برفی و بارانی می شوند ، بارش های تهران در این روز شدید می شود ، وزش باد و کاهش دما در سواحل خزر

به گزارش مجله خزرکوه، سازمان هواشناسی از بارش باران و برف، وزش باد شدید، کاهش نسبی دما و گرد و خاک در نقاط مختلف کشور خبر داد.

استان هایی که برفی و بارانی می شوند ، بارش های تهران در این روز شدید می شود ، وزش باد و کاهش دما در سواحل خزر

به گزارش خبرنگاران، سازمان هواشناسی در آخرین پیش بینی ها از شرایط جوی کشور اظهار داشت که سه شنبه در منطقه های از غرب ، جنوب غرب ، جنوب ، مرکز، شرق و استان کرمان بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می شود. در ضمنً ، در ساحل دریای خزر وزش باد شمالی و کاهش نسبی دما همراه با ابرناکی و بارش باران و در ارتفاعات البرز شرقی بارش برف رخ می دهد.

چهارشنبه در منطقه های از یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان و همچنین در سواحل شمالی بارش پراکنده و وزش باد پیش بینی می شود. در استان های مرزی شرق و جنوب شرق کشور وزش باد همراه با خیزش گرد و خاک انتظار می رود. همچنین ، با ورود سامانه بارشی به غرب کشور، به تدریج در نوار غربی کشور بارش آغاز می شود. در این روز در نیمه شمالی خوزستان، ایلام و جنوب لرستان بارش شدت خواهد داشت .

پنجشنبه گستره فعالیت سامانه در غرب ، شمال غرب ، دامنه های جنوبی البرز و شمال خوزستان است. در قزوین و تهران بارش شدت خواهد داشت . در ضمنً ، در نیمه شمالی سیستان و بلوچستان رگبار پراکنده و در سواحل دریای خزر نیز رگبار باران و وزش باد شدید موقتی رخ می دهد.

جمعه در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی ، شرق سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز شرقی و در منطقه ها مرزی واقع در نوار شرقی و دامنه های جنوبی البرز واقع در البرز، تهران و سمنان رگبار پراکنده و وزش باد شدید رخ می دهد.

شنبه در ارتفاعات شرقی البرز، ارتفاعات کرمان و جنوب استان سیستان و بلوچستان رگبار پراکنده و وزش باد انتظار می رود. به تدریج این سامانه از شرق کشور خارج می شود و در نیمه غربی کشور جوی آرام همراه روند افزایش نسبی دما حاکم می شود.

لازم به ذکر است سه شنبه در استان های ساحلی دریای خزر و اردبیل کاهش دما رخ خواهد داد و ماندگاری هوای خنک تا روز پنجشنبه است.

طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه دریای خزر و طی پنجشنبه ، جمعه و شنبه نواحی مرکزی و شرق خلیج فارس مواج خواهند بود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 23 اسفند 1401 بروزرسانی: 23 اسفند 1401 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 1767

به "استان هایی که برفی و بارانی می شوند ، بارش های تهران در این روز شدید می شود ، وزش باد و کاهش دما در سواحل خزر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استان هایی که برفی و بارانی می شوند ، بارش های تهران در این روز شدید می شود ، وزش باد و کاهش دما در سواحل خزر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید