اسکیلاس، کراس اوور تازه شهر خودرو

به گزارش مجله خزرکوه، شهر خودرو که برند تازه ای به نام اس کی جی (SKG) را به بازار ایران معرفی کرده، هم اکنون تبلیغات محصول نوش یعنی اسکیلاس T60 را در فضای رسانه ای و همچنین در بیلبوردهای سطح شهر شروع کرده است. پیش بینی های اولیه این است که در تابستان 1400، پیش فروش اسکیلاس برای اولین بار شروع شود. شهر خودرو طی هفته گذشته تبلیغاتی با شعار شهر مهمان دارد را به نمایش گذاشته بود. در این تبلیغ نشانی از این شرکت و جزئیات محصول وجود نداشت، اما سرانجام این هفته از محصول نو رخ نمایی شد.

اسکیلاس، کراس اوور تازه شهر خودرو

خودرویی که با نام SKG T60 یا اسکیلاس به بازار عرضه شده، کراس اووری چینی به نام یما T60 یا لودئو T60 است. این خودرو از مدت ها پیش در ایران مشاهده شده و حدس و حدس های بسیاری پیرامون آن شکل گرفته بود. این خودرو یک کراس اوور جمع و جور است که با دارابودن فاصله بین دو محور 2550 میلی متر، فقط برای خانواده های کوچک مناسب است و به هیچ عنوان جایگزین مناسبی برای کوپا T210 به نظر نمی رسد.

اسکیلاس T60 محصول سال 2019 است و اولین محصولی است که بعد از یکی شدن لودئو و یما ساخته شده است. چینی ها آن را با پلتفرم CEEA ساخته اند که دومین پلتفرم طراحی شده از طریق مهندسان یما محسوب می شود. اسکیلاس به پیشرانه 1.5 لیتری توربو با حداکثر توان 147 اسب بخار و حداکثر گشتاور 215 نیوتون متر مجهز است که از طریق یک گیربکس اتوماتیک CVT با قابلیت تعویض دستی، نیرو را به محور جلو منتقل می کند.

در بخش ایمنی، اسکیلاس به مجموعه جامعی از تکنولوژی های مجهز شده است که ازجمله آنها می توان به سیستم کنترل الکترونیکی پایداری ESP، سیستم کنترل کشش TCS، ترمز کمکی EBA، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD و ترمز ضدقفل ABS در کنار ترمز پارک برقی و سیستم کنترل فشار باد تایرها TPMS اشاره کرد.

سنسور پارک، دوربین دید عقب، 2 کیسه هوا و سیستم ایزوفیکس ازجمله دیگر تعیینات ایمنی این کراس اوور نو بازار ایران است. بر اساس آزمایش سال 2018 مؤسسه تست تصادف چین، این خودرو که با نام Yema BoJun موردآزمایش قرار گرفت، پیروز به دریافت تنها 2 ستاره ایمنی شد.

بیشتر بخوانید: معرفی سه خودروی نو از طریق کارمانیا

تجهیزات و امکانات رفاهی اسکیلاس، این خودرو را به رقیبی مهم برای کراس اوورهای موجود در بازار کشور بدل کرده است. سیستم ورود و استارت این خودرو بدون کلید است و سانروف پانورامیک نمای متفاوت به جلوه بیرونی خودرو و داخلی کابین بخشیده است. کروز کنترل، نمایشگر لمسی بزرگ، سیستم تهویه دیجیتال، آینه های برقی تاشو با گرمکن و جایگاه چرم با تنظیم برقی از دیگر امکانات این کراس اوور نو شهرخودرو و سناباد خودرو توس به شمار می آید.

شهر خودرو تلاشی در جهت برقراری ارتباط با رسانه ها و رونمایی رسمی از محصولات خود انجام نداده و تمامی اخبار پیرامون SKG T60 بر اساس تصاویری است که از طریق کاربران از این خودرو در کوچه های شهر گرفته شده است. جای تعجب دارد که مجموعه شهر خودرو با وجود ناکامی چندباره در عرضه محصولات چینی به بازار ایران و انجام مکرر آزمون و خطا، بار دیگر بازاریابی اشتباهی را در پیش گرفته که حاصل آن از همین الان تعیین است.

بیشتر بخوانید: تعیینات فنی رانا پلاس 5 دنده اعلام شد

اسکیلاس T60 با موتور تنفس طبیعی و گیربکس CVT فقط 70 هزار یوآن قیمت دارد: یعنی حدود 11 هزار دلار که تقریباً معادل قیمت ام وی ام X33S مدیران خودرو می شود. قیمت اسکیلاس T60 با موتور توربوشارژ حدود 90 تا 13 هزار یوآن است که حدود 14 تا 19 هزار دلار می شود؛ یعنی ارزان تر از چری تیگو 7 اما گران تر از ام وی ام X55 خواهد بود.

***

شما می توانید نوترین اخبار خودرو را در بلاگ خبرنگاران مطالعه کنید

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 9 مرداد 1401 بروزرسانی: 9 مرداد 1401 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 1653

به "اسکیلاس، کراس اوور تازه شهر خودرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسکیلاس، کراس اوور تازه شهر خودرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید