افزایش نیافتن قیمت بلیت هواپیما ، برخورد با تخلفات کرونایی

به گزارش مجله خزرکوه، در پی نقدها مطرح شده از سوی بعضی نمایندگان مجلس درباره افزایش قیمت بلیت هواپیما معاون سازمان هواپیمایی کشوری ضمن رد این موضوع گفت: نه تنها قیمت بلیت هواپیما افزایش پیدا نکرده است بلکه بسیاری از پروازهای نوروزی به دلیل کمبود مسافر حتی تا 50 درصد سقف قیمت های اعلام شده فروخته نمی گردد.

افزایش نیافتن قیمت بلیت هواپیما ، برخورد با تخلفات کرونایی

به گزارش خبرنگاران، چندی پیش بعضی نمایندگان مجلس و اعضای کمیسیون عمران نسبت به افزایش قیمت بلیت هواپیما انتقاداتی مطرح کردند و بعضی از مسافران نیز نسبت به این مسئله در روزهای انتهای سال گذشته تا آستانه نوروز 1400 معترض شدند.

ابوالقاسم جلالی - معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری - درباره این موضوع در تبادل نظر با ایسنا اظهار کرد: قیمت بلیت هواپیما افزایش پیدا نکرده و سازمان هواپیمایی کشوری نیز هیچ گونه مجوزی درباره آن صادر نکرده است. بلکه بر اساس دستور رئیس سازمان هواپیمایی کشوری قیمت بلیت هواپیما تا انتها ایام نوروز تغییر نخواهد کرد.

وی اضافه کرد: بسیاری از بلیت های پروازهای نوروزی در راستا برگشت به دلیل کمبود شدید مسافر بیش از 50 درصد پایین تر از سقف قیمتی مصوب فروخته می شوند که این مسئله نشان از وجود بازار رقابتی در حوزه پروازهای مسافری دارد.

معاون سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: به عنوان مثال حداکثر قیمت بلیت پرواز تهران - کرمانشاه بیش از 500 هزار تومان است که این پرواز در راستا برگشت طی روزهای گذشته تا 220 هزار تومان هم پایین آمده است و دیگر راستاهای پروازی پر تردد نیز مشمول این کاهش قیمت شده اند.

جلالی با تاکید بر رصد مستمر پروازهای مسافری توضیح داد: با هر شرکت هواپیمایی یا پروازی که در آن سقف قیمتی رعایت نگردد یا آنکه پروتکل های بهداشتی در آن نادیده گرفته گردد برخورد خواهیم کرد چرا که مصداق شاخص تخلف به شمار می رود. البته تا به امروز در همه پروازها این مسائل رصد و ارزیابی شده و پروتکل های بهداشت رعایت شده است.

منبع: ایسنا

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 5 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1400 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 1121

به "افزایش نیافتن قیمت بلیت هواپیما ، برخورد با تخلفات کرونایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش نیافتن قیمت بلیت هواپیما ، برخورد با تخلفات کرونایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید