اقدام مشکوک کشتی گیر ایران در قهرمانی آسیا

به گزارش مجله خزرکوه، نماینده وزن 87 کیلوگرم کشتی فرنگی ایران در رقابت های قهرمانی آسیا در حالیکه تنها 6 ثانیه تا رسیدن به فینال و کسب حداقل مدال نقره فاصله داشت، به داور بیان کرد بدلیل مصدومیت نمی تواند به مبارزه ادامه بدهد و حتی به تیم پزشکی اجازه مداوای پایش را نداد!

اقدام مشکوک کشتی گیر ایران در قهرمانی آسیا

از سفر با قیمت تور پاتایا زمستان 99 لذت ببرید و سواحل شگفت انگیز تایلند و مراکز خرید بسیار ارزان پاتایا را از دست ندهید.

به گزارش خبرنگاران، رقابتهای 5 وزن نخست کشتی فرنگی قهرمانی آسیا 2020 در دهلی پایتخت هند در حال برگزاری است. در انتها دور مقدماتی مسابقات روز نخست، پویا ناصرپور در 55، پژمان پشتام در 77 و امین میرزازاده در 130 کیلوگرم با رجحان مقابل رقبایشان راهی ملاقات فینال شدند اما میثم دلخانی در 63 و بهروز راهنمایی در 87 کیلوگرم با شکست در ملاقات نیمه نهایی از رسیدن به فینال بازماندند.

اما اتفاق عجیب در این مسابقات، نحوه شکست بهروز راهنمایی در ملاقات نیمه نهایی مقابل آزات سالیندینوف از قرقیزستان بود، مبارزه ای که راهنمایی تا 6 ثانیه مانده به انتها با نتیجه قاطع 7 بر صفر از حریف پیش بود و در حالیکه براحتی در حال مدیریت کشتی بود، به یکباره با نشستن بر روی تشک به داور خاطرنشان کرد بدلیل مصدومیت و احساس درد از ناحیه زانوی پای راست نمی تواند به مبارزه ادامه بدهد!

پس از این اتفاق تیم پزشکی مسابقات به روی تشک آمد تا اقدامات لازم برای تسکین درد زانوی این کشتی گیر را انجام دهد اما در کمال تعجب با ممانعت بهروز راهنمایی روبرو شدند و وی با اصرار به داور خاطرنشان کرد توان ادامه مبارزه را ندارد. داود اخباری مربی تیم ملی نیز هیچ گونه واکنش خاصی به این اتفاق نداشت و این اقدام راهنمایی با اعتراض و یا ممانعت او روبرو نشد!

راهنمایی بعد از اینکه دست حریفش بالا رفت بدون داشتن نشانه هایی از درد شدید یا ناراحتی در چهره اش، براحتی روی تشک قدم زد و به سمت مربی حریف رفت و در ادامه با حالت پایکوبی پا از پله های سکو پائین رفت. در حالی که اگر این شش ثانیه انتهای را هم همینطور قدم برمی داشت یا مصلحتی در خاک حریف می نشست، فینالیست می شد و حداقل بدون انجام ملاقات انتهای به مدال نقره آسیا می رسید اما حالا قاعدتا در مسابقه رده بندی نیز حاضر نمی گردد و کلا هیچ مدالی بدست نخواهد آورد.

این اتفاق تا حدی عجیب و دور از انتظار بود که داور وسط نیز در انتها رو به رییس تشک از این اقدام کشتی گیر ایران اظهار تعجب کرد.

اینکه چرا نماینده ایران در فاصله 6 ثانیه به انتها مبارزه آن هم در شرایطی که می توانست به هر شکل ممکن حتی با نشستن در خاک حریف مبارزه را با پیروزی پشت سر بگذارد، دست به چنین اقدامی زد جای تعجب دارد و باید دید دلیل اصلی این اتفاق چه بوده است.

این در حالی بود که همزمان، پویا ناصر پور در تشک کناری در حالی که هفت بر یک از حریف هندی عقب بود، با نتیجه 8 بر 7 به رجحان رسید و راهی فینال شد. وی در حالی به این پیروزی رسید که حتی در انتها مبارزه به علت تحمل فشار بسیار زیاد نای ایستادن بر روی تشک را نداشت و پزشکان به روی تشک آمدند. او برای حفظ رجحان اش در انتها مسابقه دو سه بار از حال رفت، اما تا ثانیه آخر مبارزه کرد تا دستش به نشانه پیروزی بالا برود. او با یاری مربیان و پزشکان از روی تشک پائین آمد و پس از دقایقی توانست روی پایش بایستد و به رختکن برود.

در جریان این اتفاقات، محمد بنا پشت سر کوچ ناصرپور بود و احتمالا در جریان اتفاقات مسابقه راهنمایی قرار نگرفته است.

فیلم لحظات انتهای مسابقه راهنمایی را در ادامه مشاهده می کنید:

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 217

به "اقدام مشکوک کشتی گیر ایران در قهرمانی آسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقدام مشکوک کشتی گیر ایران در قهرمانی آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید