انعقاد تفاهم نامه همکاری بین میراث فرهنگی و اتاق بازرگانی البرز

به گزارش مجله خزرکوه، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز، فریدون محمدی روز سه شنبه 28 مردادماه 1399 با اعلام این خبر اضافه کرد: یکی از اهداف ما از انعقاد این تفاهم نامه، ارتقای سهم استان از درآمد صنعت گردشگری در بازارهای داخلی و بین المللی است.

انعقاد تفاهم نامه همکاری بین میراث فرهنگی و اتاق بازرگانی البرز

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

او با اشاره به اینکه برای صنعت گردشگری و صنایع دستی استان می توان بازارهای هدف تعریف کرد، گفت: برگزاری بازارچه های صنایع دستی داخلی و بین المللی با موضوع معرفی جاذبه های استان از جمله مفاد این تفاهم نامه است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز با اشاره به اینکه احیای هنرها و سنت های محلی استان ازجمله موضوعاتی است که در قالب این تفاهم نامه به آن توجه شده است، اضافه کرد: تقویت زیرساخت ها و معرفی جاذبه های گردشگری و صنایع دستی با هدف ایجاد زمینه های اشتغال و کوشش برای ترویج و احیای هنرها و سنت های محلی استان و بهره گیری از ظرفیت های موجود در حوزه گردشگری و هنری موضوعی بود که، در تفاهم نامه به آن اشاره شده است.

او در ادامه مطرح نمود: آنچه که برای ما مهم و اساسی است، یاری به شناسایی و معرفی ظرفیت های خالی و قابل سرمایه گذاری در حوزه گردشگری و صنایع دستی در قالب تهیه بسته های جذب سرمایه گذار است.

پرهام رضایی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز نیز گفت: ما آمادگی داریم با استفاده از ظرفیت های قانونی خود برای برطرف موانع و مسائل فعالان حوزه های گردشگری وصنایع دستی استان در بخش خصوصی همکاری کنیم.

او اظهار کرد: تعامل و همکاری بخش خصوصی دربرگزاری همایش ها و جشنواره ها با اتکا به تقویم رویدادهای گردشگری و فرهنگی مورد نظر ماست.یکی از تعهدات ما حضور نمایندگان اتاق در مجامع تصمیم سازی و تصمیم گیری رویدادهای گردشگری وهنرهای سنتی است.

رضایی تأکید کرد: جلب مشارکت بخش خصوصی به منظور جذب منابع اقتصادی برای تقویت زیرساخت های گردشگری و صنایع دستی استان، آنالیز راهکارهای اجرایی برای جذب سرمایه گذار گردشگری و صنایع دستی، جذب منابع سرمایه های داخلی و خارجی از جمله مواردی است که در این تفاهم نامه لحاظ شده است.

منبع: گردشبان
انتشار: 18 مهر 1399 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 726

به "انعقاد تفاهم نامه همکاری بین میراث فرهنگی و اتاق بازرگانی البرز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انعقاد تفاهم نامه همکاری بین میراث فرهنگی و اتاق بازرگانی البرز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید