بایرن مونیخ - بارسلونا، فینال زودهنگام لیگ قهرمانان

به گزارش مجله خزرکوه، دو تیم مدعی کسب عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا در مرحله یک چهارم نهایی برابر هم قرار خواهند گرفت.

بایرن مونیخ - بارسلونا، فینال زودهنگام لیگ قهرمانان

به گزارش خبرنگاران، در حساس ترین ملاقات مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا آدینه شب دو تیم بایرن مونیخ و بارسلونا برابر هم قرار خواهند گرفت.

این سیزدهمین حضور پیاپی بارسلونا در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا است که یک رکورد محسوب می گردد. البته آنها از سال 2015 تا به امروز نتوانستند قهرمانی در این رقابتها را به دست بیاورند.

فصل قبل در مرحله نیمه نهایی بارسلونا مقهور قدرت لیورپول شد و با دریافت 4 گل در آنفیلد از لیگ قهرمانان کنار رفت.

مطمئناً فشارهایی بر بارسا وارد شده است و آنها به قهرمانی در رقابت های این فصل احتیاج دارند تا فصل را به یک فصل پیروز تبدیل نمایند. در واقع آنها قهرمانی لالیگا را به رئال مادرید واگذار نموده اند و منصفانه است که بگوییم همه این شرایط و فشارها به جا بوده و به دنبال یک فصل سخت ایجاد شده است.

بارسا در 31 بازی اخیر لیگ قهرمانان اروپا خود تنها 2 بازی را از دست داده است و در شش بازی اخیر خود برابر باشگاه های آلمانی شکست نخورده است.

تیم کیکه ستین در دور شانزدهم مقابل ناپولی بسیار عالی بود و پیروزی 3-1 در نیوکمپ باعث شد آنها با نتیجه 4-2 در مجموع دو ملاقات رفت و برگشت پیروز به صعود به این مرحله از رقابتها شوند. کلمنت لنگلت و لوئیز سوارز هر دو در فهرست گلزنان مقابل ایتالیایی ها بودند همانطور که لیونل مسی نیز عالی بود.

در 10 ملاقات اخیر بارسلونا و بایرن مونیخ تیم اسپانیایی رکورد بدی داشته است و 6 بار متحمل شکست شده و تنها 2 بار طعم برد را چشیده است. شاید این ملاقات تکلیف این سوال را معین کند که آیا کیکه ستین فصل بعد هم روی نیمکت بارسلونا خواهد بود یا خیر. تیم او در 6 بازی اخیر در تمامی رقابتها به 5 برد رسیده و شرایط خوبی دارد.

بایرن مونیخ توانست به راحتی و با قدرت با نتیجه 7 بر یک در مجموع دو ملاقات رفت و برگشت چلسی را درهم بکوبد و راهی این مرحله از رقابت ها گردد. روبرت لواندوفسکی مهاجم لهستانی در شرایط بسیار خوبی قرار گرفته است و 53 گل در 44 بازی برای این تیم به ثمر رسانده است.

آقای گل لیگ قهرمانان اروپا در 7 ملاقات این فصل از رقابت ها 13 گل به ثمر رسانده است و به بایرن مونیخ یاری کرد تا به قهرمانی در بوندسلیگا و جام حذفی دست یابد.

بایرن مونیخ تنها تیم باقی مانده در لیگ قهرمانان اروپا است که تمام بازیهای خود را برده است. 8 برد از 8 مسابقه نشان از قدرت مونیخی ها دارد. آنها در 13 بازی اخیر خارج از خانه لیگ قهرمانان به 10 برد رسیده و باختی نداشته اند.

فصل گذشته شکست برابر لیورپول در یک هشتم نهایی اولین بار در 7 سال گذشته بود که مانع رسیدن بایرن مونیخ به یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا شده بود. آنها اکنون از خطرات احتمالی بارسلونا و لیونل مسی مطلع هستند و نمی خواهند غافلگیر شوند.

آرتورو ویدال و سرخیو بوسکتس محرومیت خود را سپری کردند و احتمالا از ابتدا برای تیمشان بازی خواهند کرد. البته ساموئل امتیتی مدافع فرانسوی این بازی را از دست داده و مصدوم است. عثمان دمبله نیز به تمرینات ورزشی بازگشته و می تواند تیمش را همراهی کند.

بایرن مونیخ نیز مسئله ای برای این ملاقات ندارد و ژروم بواتنگ و کینگزلی کومان فرانسوی می توانند بعد از غلبه بر مسائل عضلانی تیمشان را همراهی نمایند.

برنده این ملاقات در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا به ملاقات برنده ملاقات منچسترسیتی و المپیک لیون فرانسه خواهد رفت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 مهر 1399 بروزرسانی: 10 مهر 1399 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 708

به "بایرن مونیخ - بارسلونا، فینال زودهنگام لیگ قهرمانان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایرن مونیخ - بارسلونا، فینال زودهنگام لیگ قهرمانان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید