بخش هایی از تالاب کانی برازان مهاباد احیا شد

به گزارش مجله خزرکوه، رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: با رهاسازی آب سد مهاباد، بخش هایی از تالاب بین المللی کانی برازان این شهرستان، احیا شد.

بخش هایی از تالاب کانی برازان مهاباد احیا شد

فاروق سخنور رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: با رهاسازی آب سد مهاباد به سمت تالاب بین المللی کانی برازان، پیش روی آب در بخش شمالی این تالاب با مساحت حدود 500 هکتار که به طور کامل خشک شده بود، شروع شده است.

وی اضافه نمود: با رهاسازی آب به سمت این تالاب، بخشی از زهکش ها و چشمه های اطراف این تالاب نیز احیا شده و هم اکنون شرایط آبی تالاب رو به بهبودی است و کم کم برای پذیرایی از پرنگان مهاجر آماده می گردد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: این تالاب یکی از زیستگاه های مهم پرندگان در جنوب دریاچه ارومیه است و اکنون بیش از 10 هزار قطعه پرنده آبزی و کنارآبزی شامل انواع مرغابی، فلامینگو، کشیم بزرگ و کوچک و پلیکان زیست می نمایند.

وی اظهار کرد: این تالاب بدلیل تنوع غذایی و شرایط مناسب به یکی از استراحتگاه ها و زیستگاه های مهم پرندگان در شمال غرب کشور تبدیل شده و علاوه بر پرندگان بومی آن، همه ساله در فصول پاییز و بهار پذیرای شمار زیادی انواع پرندگان مهاجر است.

خبرنگاران مهاباد مهاباد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 19 مهر 1401 بروزرسانی: 19 مهر 1401 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 1697

به "بخش هایی از تالاب کانی برازان مهاباد احیا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بخش هایی از تالاب کانی برازان مهاباد احیا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید