بندری در ایران که مسافران را جادو می کند!

به گزارش مجله خزرکوه، اسکله بریس چابهار یکی از زیباترین جاذبه های دیدنی جنوب کشورمان ایران است. یکی از زیباترین کشورهای دنیا، بدون شک و بدون اغراق کشور عزیزمان ایران است. از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب می توانید جذابیت ها و منطقه ها دیدنی فراوانی را در آن مشاهده کنید. گاهی اوقات برخی از ما در حق کشوری که در آن زندگی می کنیم کم لطفی کرده و تصور می کنیم چون اطلاعات کافی در مورد زیبایی های این کشور نداریم، پس این کشور زیبا نیست و جای زیادی برای گشتن ندارد. متاسفانه این دردی است که اغلب ما ایرانی ها به آن دچار شده ایم و باید برای آن چاره ای بیندیشیم.

بندری در ایران که مسافران را جادو می کند!

نه تنها مناظری که به صورت طبیعی در ایران وجود دارند باعث شگفتی اغلب گردشگران شده، بلکه بنادری که برای اهداف تجاری مورد استفاده هستند نیز در نوع خود بسیار دیدنی و دیدنیی می باشند.

ما امروز و در این متن قصد داریم در مورد بندر صیادی بریس که در منطقه چابهار قرار گرفته است نکاتی را با شما به اشتراک بگذاریم. امیدواریم این متن و سایر مطالبی که در مورد معرفی ایران چهار فصل آماده می شوند بتوانند به اندازه زیادی از کم لطفی ما در مورد کشورمان بکاهند.

اسکله بریس چابهار

بندر صیادی بریس، از جمله زیباترین سواحل و مکان هایی است که در منطقه چابهار می توان به سراغ آن رفت و از آن دیدن کرد. این بندر در امتداد ساحل دریای عمان قرار گرفته و دیوارهای صخره ای آن به شما امکان می دهد تا بتوانید دریای عمان و تمام زیبایی هایش را از بالا مشاهده کنید.

این اسکله از شهر چابهار حدود 60 کیلومتر فاصله دارد و مردمانی که در روستای نزدیک همین اسکله زندگی می نمایند به خونگرم بودن و مهمان نواز بودن مشهور هستند. اغلب مردمان بریس، به صیادی مشغول بوده و بدین صورت درآمد به دست می آورند.

اگر به ساحل بریس بروید می توانید زیبایی های فراوانی را در آن به چشم نظاره کنید. از جمله این زیبایی ها می توان به شنیدن صدای مرغان دریایی که در همان نزدیکی در حال پرواز هستند، اشاره کرد. دیدن لنج هایی که در این بندر صیادی پهلو گرفته اند از دیگر مجذوب نمایندهیت های بریس به شمار می رود.

به هنگام سفر به این بندر، بردن کرم های ضد آفتاب قوی را از قلم نیاندازید. در این منطقه، آفتابی بسیار سوزان در حال تابش است و این ممکن است باعث آفتاب سوختگی پوستتان شود. البته بدون شک این ساحل آن قدر زیبا هست که ارزشش را داشته باشید شما به خاطر دیدن آن این مسائل و همچنین گرمی هوا را تحمل کرده و به استان سیستان و بلوچستان سفر کنید. ما اطمینان داریم که این سفر می تواند با خاطراتی به یادماندنی و بسیار مجذوب نماینده برای شما به همراه داشته باشید.

جاذبه های اطراف اسکله بریس چابهار

بندر صیادی بریس، زیبایی های باورنکردنی و زیادی دارد و به همین دلیل توصیه اکید می کنیم در اولین فرصت برای رفتن به آن برنامه ریزی دقیقی انجام دهید و از آن بازدید کنید. در این بندر، زیبایی ها و مجذوب نمایندهیت های فراوانی وجود دارد که در ادامه در مورد آنها صحبت خواهیم کرد.

سواحل دیدنی بریس

ساحل بریس، یکی از سواحل صخره ای کشورمان ایران به شمار رفته و همین خود به تنهایی می تواند یکی از زیبایی های وصف ناپذیر آن باشد. البته این بندر صیادی علاوه آنکه سواحل صخره ای زیادی دارد، سواحل ماسه ای نیز دارد. قدم زدن بر روی شن های داغ و گرم این ساحل، می تواند یکی از خاطره انگیزترین سفرهای شما را رقم زند.

برخی صخره هایی که در این بندر صیادی وجود دارد، ارتفاعی برابر 30 متر دارند. اگر بر بالای این صخره ها بروید و به منظره ای که رو به رویتان قرار گرفته است خیره شوید، چیزی جز عظمت پروردگار خود مشاهده نخواهید کرد.

دیدنی دریا از این زاویه، بدون شک مانند یک عکس زیبا تا ابد در فکر و یاد شما ثبت خواهد شد. شک نکنید که هیچ اتفاقی و هیچ نقطه ای در این جهان، نمی تواند با این منظره و صحنه برابری کند. دریای آرام و پر ابهت، مرغان دریایی، آسمان آبی و لنج هایی که به بندر وارد شده و یا از آن خارج می شوند تنها بخشی از زیبایی ها و مجذوب نمایندهیت های موجود در اسکله بریس به شمار می فرایند.

دیدنی غروب خورشید این بندر را نیز از دست ندهید. خورشید به هنگام غروب با پخش کردن رنگ قرمزی بی همتا و بسیار زیبا، چشمان همگان را به خود خیره می کند.

جاده ساحلی بریس در راستا اسکله بریس چابهار

از دیگر مجذوب نمایندهیت های بندر صیادی بریس، می توان به جاده ساحلی آن اشاره کرد. این جاده نیز در نوع خود پدیده های دیدنیی زیادی دارد و تنها نیازمند آن است که شما وقت گذاشته و برای بازدید از این بندر اقدام نمایید.

وقتی به ابتدای این جاده وارد می شوید می توانید یکی از زیباترین پدیده های جهان را مشاهده کنید؛ این پدیده موج افشان نام دارد و برای افرادی که تا به حال آن ندیده اند، از جمله زیباترین اتفاقات به شمار می رود. در موج افشان، آب به درون حفره هایی که در صخره ها واقع شده است وارد شده و از آنها فوران می کند.

حفره ای که آب از آنها فراوان می کند به دلیل فرسایش ایجاد شده اند. گاهی اوقات ارتفاع این فواره ها به چندین متر رسیده و شگفتی و حیرت بینندگان را باعث خواهند شد.

رفتن به روستای بریس

در نزدیکی بندر صیادی بریس، روستایی به نام روستای بریس واقع شده است. مردمان این روستا بسیار خونگرم، مهمان نواز و مهمان دوست هستند و از مهمانان خود به خوبی پذیرایی می نمایند. گشت زدن و قدم زدن در این روستا نیز می تواند یکی از اتفاقات جالب در حین سفر باشد. دیدنی معماری خاص خانه ها و صحبت کردن با مردم بومی این منطقه را از دست ندهید و اگر سوغاتی سنتی در آن مشاهد کردید حتما به عنوان یادگاری خریداری نمایید.

رفتن به تالاب صورتی لیپار در نزدیکی اسکله بریس چابهار

یکی از زیباترین و منحصر به فردترین تالاب های جهان، در نزدیکی بندر صیادی بریس قرار داشته و تالاب صورتی لیپار نام دارد. این تالاب، رنگ صورتی دارد و به همین دلیل از سایر تالاب هایی که در سطح جهان وجود دارد تمایز پیدا کرده است.

در آب این تالاب اندازه زیادی پلانکتون های گیاهی وجود دارد و به همین سبب، رنگ آن به قرمزی گراییده است. از جمله زیبایی های این تالاب می توان به زندگی انواع و اقسام جانوران در آن اشاره کرد.

در این تالاب 31 گروه جانوری، 85 گونه ماهی، 24 گونه سخت پوست و غیره مشاهده شده است. تالاب صورتی لیپار، در راستای که از سمت چابهار به گواتر می رود قرار گرفته و در درون یک دره صخره که به کوه مشرف است، واقع می باشد.

کوه های مریخی

از دیگر مجذوب نمایندهیت هایی که در نزدیکی بندر صیادی بریس واقع شده است، می توان به کوه های مریخی اشاره کرد. این کوه ها از نوع رسوبی هستند و در گذشته های دور، زیر خروارها خاک پنهان شده بودند.

با گذشت زمان و بارش باران، این کوه ها نیز از زمین سر برآورده و قابل مشاهده شده اند. در این منطقه هیچ نوع پوشش گیاهی وجود ندارد و یکی از دلایلی که باعث شده نسبت به این پدیده بی توجهی شود، همین عامل است.

حداقل ارتفاع این کوه ها 5 و حداکثر ارتفاع آنها بیش از 100 متر برآورد شده است. دیدنی کوه هایی که قدمت 5 میلیون ساله دارند و در نوع خود بسیار جالب و دیدنیی هستند را به شما توصیه می کنیم. سعی کنید در سفر به بندر بریس، بازدید از این جاذبه دیدنی و متفاوت را از دست ندهید.

بهترین زمان بازدید از اسکله بریس چابهار

وقتی به یک کشور، صفت چهار فصل بودن را اطلاق می نمایند، بدین معنی است که در هر فصلی زیبایی های خود را دارد. بندر صیادی بریس نیز، از این قاعده مستثنی نیست و شما هر زمانی را که برای رفتن و بازدید از آن انتخاب کنید، مجذوب نمایندهیت ها و زیبایی هایی مخصوص همان فصل را می توانید مشاهده کنید. هر زمانی که به سواحل صخره ای و یا ماسه ای این بندر قدم بگذارید، می توانید صحنه های بی بدیل و دیدنیی زیادی را مشاهده نمایید.

البته به افرادی که نمی توانند گرمای هوا را تحمل نمایند، توصیه می کنیم فصول سرد سال، یعنی فصل زمستان را برای رفتن به این بندر صیادی انتخاب نمایند. از اواخر فصل پاییز تا ماه های بهمن و یا اسفند می توان برای رفتن به این بندر اقدام کرد و راهی این سفر مجذوب نماینده، متفاوت، به یادماندنی و زیبا شد.

منبع: الی گشت
انتشار: 12 شهریور 1401 بروزرسانی: 12 شهریور 1401 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 1677

به "بندری در ایران که مسافران را جادو می کند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بندری در ایران که مسافران را جادو می کند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید