بیماران دیابتی به کدام ویتامین ها احتیاج ضروری دارند؟

به گزارش مجله خزرکوه، تهران (پانا) - در دو دهه گذشته دیابت تبدیل به یکی از بیماری های شایع دردنیا و بعلاوه ایران شده است. بیماری مزمنی که در طول سالها کم کم به اندام های مختلف بدن آسیب وارد می نماید، اما مواردی نظیر مصرف ویتامین ها که به شدت برای این بیماران لازم است، باعث کنترل قند خون در افراد دیابتی می گردد.

بیماران دیابتی به کدام ویتامین ها احتیاج ضروری دارند؟

به نقل از هلث نیوز، ویتامین ها و مواد معدنی عناصری هستند که بدن برای عملکرد صحیح به آنها احتیاج دارد. برای دیابتی ها، کمبودها می توانند تهدیدنماینده باشند اما لازم است بدانید که مکمل ها جایگزین تغذیه با یک رژیم غذایی متعادل نیستند با این حال، مکمل های ویتامین می توانند مواد مغذی را به رژیم غذایی فرد دیابتی اضافه نمایند.

توجه داشته باشید آنچه برای یک فرد کارایی دارد ممکن است بر دیگری تاثیر بسیار متفاوتی داشته باشد.

دکتر جفری میلشتاین از موسسه پزشکی پن (Penn) ایالات متحده می گوید: علاوه بر رژیم غذایی سالم، شواهدی وجود دارد که نشان می دهد بعضی مکمل ها می توانند بدون هیچ خطری برای سلامت کلی شما مفید باشند.

قند خون بالا می تواند منجر به آسیب اندام ها، بینایی و دیگر موارد گردد به همین علت افراد با عملکرد پایین لوزالمعده مرتبط با دیابت می توانند از مکمل ها برای مراقبت از سلامت خود استفاده نمایند.

توصیه اصلی برای افراد مبتلا به دیابت تیامین است که به عنوان ویتامین B1 نیز شناخته می گردد. علائم کمبود ویتامین B1 خستگی و تاری دید موازی با علائم دیابت است.

ویتامین D نیز برای یاری به کنترل سطح گلوکز توصیه می گردد.

کارشناسان انجمن دیابت آمریکا (ADA) خاطرنشان کردند که آلفالیپوئیک اسید ممکن است درد نوروپاتی در افراد مبتلا به دیابت را کاهش دهد.

شایان ذکر است، در صورت داشتن کمبود منیزیم این ماده برای جلوگیری از مقاومت به انسولین باید به عنوان مکمل مصرف گردد.

علاوه بر این، مکمل های کروم نیز از کمبود این ماده در بدن جلوگیری می نمایند اما ممکن است باعث افزایش سطح قند خون شوند بعلاوه بیماری کلیوی را که در بیماران دیابتی رایج است، تشدید نمایند.

داشتن رژیم غذایی متعادل (کربوهیدرات ها، چربی ها و پروتئین های سالم) و ورزش منظم کلیدهای سلامت کلی هستند.

افرادی که در پی درمان موثر دیابت هستند باید عمدتا روی اتخاذ یک رژیم غذایی غنی از مواد مغذی با محصولات ارگانیک تمرکز نمایند.

اگر در خصوص علائم، اثرات داروها یا واکنش های آلرژیک مطمئن نیستید قبل از هرگونه تغییر عمده در رژیم غذایی خود با یک متخصص بهداشت مشورت کنید.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 26 بهمن 1400 بروزرسانی: 26 بهمن 1400 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 1507

به "بیماران دیابتی به کدام ویتامین ها احتیاج ضروری دارند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیماران دیابتی به کدام ویتامین ها احتیاج ضروری دارند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید