تاکسی های هوشمند رباتیک راهی خیابان های چین می شوند

به گزارش مجله خزرکوه، خیابان های چین هر روز شاهد رفت و آمد بسیاری است و بار ترافیکی قابل توجهی نیز دارد. بر این اساس بسیار سخت به نظر می رسد که بتوان با استفاده از سیستمهای هوشمند به راحتی در این خیابانها تردد کرد. ایده ای که به نظر می رسد در یک قدمی اجرا است.

تاکسی های هوشمند رباتیک راهی خیابان های چین می شوند

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، شرکت اوتو ایکس در نظر دارد یک نوع سیستم تاکسیرانی کاملا رباتیک را در بازار آسیا مورد آزمون قرار دهد. در حال حاضر تنها شرکتی که از تاکسی های رباتیک به شکل آزمایشی در این منطقه استفاده می نماید، ویمو است.

شرکت اوتو ایکس که توسط یک استاد جوان شاغل در دانشگاه پرینستون به نام جیانژیونگ ژیائو تأسیس شده است. این نخستین باری نیست که این شرکت مخاطبان را شگفت زده می نماید چرا که در سال 2018 نیز اعلام نمود که شروع به توزیع مواد غذایی به وسیله وسایل نقلیه خودران خواهد نمود. شاید بتوان شرکت اوتو ایکس را یکی از قوی ترین و خلاق ترین شرکت ها در حوزه خودروهای خودران دانست.

این شرکت مدتهایی طولانی را صرف آزمون رانندگی با یاری دوربینهای هوشمند و روش های پرهیز از حوادث و تصادف نموده است. به تازگی اوتو ایکس همکاری هایی را با فیات کرایسلر شروع نموده است تا نخستین خودروهای رباتیک خود را وارد بازار کند. این باعث می گردد شرکت مذکور بانی نخستین تاکسی های رباتیک در آسیا باشد که از آزمایش های خود با انسان به عنوان راننده پشتیبان فراتر رفته است. درواقع در این نوع تاکسی هیچ خبری از راننده نخواهد بود.

این شرکت تاکسی رباتیک را با استفاده از یک کرایسلر با مجموعه ای از سنسورهای پیشرفته در یک سقف سفارشی که بر روی خودرو قرار گرفته طراحی نموده است. این خودرو دارای 360 درجه حسگر ، همراه با تعداد زیادی دوربین با کیفیت بالا ، سنسور پشتیبان نقطه کور و رادار است که نشان می دهد اوتو ایکس تا چه حد از مفاهیم اولیه دوربینهای هوشمند فراتر رفته است و قدرتمند عمل می نماید.

پیشبینی می گردد این تاکسی های هوشمند به زودی وارد ناوگان رباتیک چین شوند و مسافران نیز با استفاده از اپلیکیشنهای ساده قادر به تاکسی دریافت خواهند بود.

منبع: انتخاب
انتشار: 7 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 153

به "تاکسی های هوشمند رباتیک راهی خیابان های چین می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکسی های هوشمند رباتیک راهی خیابان های چین می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید