تعلیق مجدد برنامه مهاجرتی سرمایه گذاری استان کبک تا 2021

به گزارش مجله خزرکوه، بار دیگر برنامه مهاجرتی سرمایه گذاری استان کبک تعلیق شد.

به گزارش رسانه هدهد کانادا، به گفته وزیر مهاجرت و یکپارچگی Ministry of Immigration, Francization and Integration برنامه مهاجرت بر پایه سرمایه گذاری در کبک Quebec Immigrant Investor (برنامه مهاجرتی سرمایه گذاری استان کبک) که پیش از این قرار بود تا اول ژوئن 2020 بسته باشد تا اول آوریل 2021 بسته ماند.

تعلیق مجدد برنامه مهاجرتی سرمایه گذاری استان کبک تا 2021

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

این برنامه به کسانیکه بیش از 2 میلیون دلار سرمایه (یا دارایی نقد شونده) دارند اجازه میدهد با 1/2 میلیون دلار سرمایه گذاری برگشت پذیر بصورت مستقیم و یا پرداخت 350 هزار دلار به واسطه اقتصادی مورد تایید دولت کبک قرار گیرند و اقامت دائم بگیرند.

منتقدین QIIP معتقدند که استفاده از این برنامه بسیار آسان است درحالی که هواداران آن می گویند این اقدام در کسب منافع اقتصادی برای دولت کبک مفید است.

گرچه هدف اصلی این برنامه برای جذب سرمایه در کبک است اما بیشتر مهاجران پس از دریافت اقامت دائم جذب بریتیش کلمبیا و یا انتاریو می شوند. انتقاد دیگری که به این طرح وارد است دریافت اقامت دائم از کاناداست.

QIIP نسخه کبکی برنامه Federal Immigrant Investor است که سال 2014 لغو شد. بنابر دستور وزیر جدید وزارت مهاجرت کبک درصدد است این برنامه را بازنگری کند.

انجمن صنعت سرمایه گذاری کانادا Investment Industry Association of Canada در حمایت از برنامه لغو شده سرمایه گذاری فدرال، در اوایل ماه مه از دولت فدرال درخواست نموده بودند که برنامه جذب سرمایه گذار کشور را احیا گردد.

این انجمن معتقد است این برنامه می تواند به اقتصاد کانادا یاری نموده و از تاثیرات مخرب ناشی از بیماری همه گیری ویروس کووید19 بکاهد.

در حقیقت دولت کبک سود حاصل از برنامه مهاجرتی سرمایه گذاری استان کبک را با دریافت وام بدون بهره 1/2 میلیونی از سرمایه گذاران مهاجر جذب می نماید.

تفاوت اصلی این برنامه با جذب کارآفرینان مهاجر این است که کارآفرینان خودشان باید در ازای اقامت دائم مدیریت یک کار تجاری را به عهده بگیرند.

لازم به ذکر است که با این وجود در سال های گذشته کانادا بیشتر تمایل خود را برای راه اندازی کسب و کار و یا مدیریت توسعه کسب و کارها نشان داده که از این روش ها به فرد سرمایه گذار یا توسعه دهنده کسب و کار نخست ویزای کاری و سپس طی فرایند ای اقامت دائم داده می گردد.

برای مهاجرت به وسیله اینگونه طرح ها نیز امروزه تنها داشتن وکیل و یا مشاور امور مهاجرتی کافی نمی باشد بلکه بیشتر تخصص در زمینه مشاوره توسعه کسب و کار یا Business Consultant احتیاج است، که با در نظر ندریافت اینگونه تخصص ها بعضی مهاجران در طی چند سال گذشته با مسائل پیشبینی نشده ای در کانادا روبرو شدند از جمله این مسائل را می توان به اقتصادیات حقوق و دستمزد مدیریت یا مالک کسب و کار اشاره نمود که مهاجر آگاهی لازم را از قوانین تجاری، شرکتها و اقتصادیاتی در این خصوص ندارد.

منبع: اینترنت
انتشار: 15 آبان 1399 بروزرسانی: 15 آبان 1399 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 779

به "تعلیق مجدد برنامه مهاجرتی سرمایه گذاری استان کبک تا 2021" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعلیق مجدد برنامه مهاجرتی سرمایه گذاری استان کبک تا 2021"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید