تور کانادا: تورنتو ششمین شهر امن دنیا در سال 2019

به گزارش مجله خزرکوه، تورنتو در رتبه ششم امن ترین شهرهای عظیم دنیا جای گرفت

گزارش های تازه حاکی از آن است که تورنتو به اسم ششمین شهر امن دنیا در سال 2019، معرفی شده است. با توجه به این گزارش، تورنتو برای علاقمندان به بازدید از شهری امن و چندفرهنگی مقصدی عالی خواهد بود.

تور کانادا: تورنتو ششمین شهر امن دنیا در سال 2019

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

فهرست شهرهای امن (SCI) در سال 2019 به وسیله نشریه اکونومیست منتشر شد. در این فهرست 60 شهر عظیم در 5 قاره از نظر امنیت دیجیتالی، امنیت بهداشتی، زیرساخت ها و ایمنی شخصی رتبه بندی شدند.

در صدر این فهرست، پرجمعیت ترین کلان شهر روی زمین، توکیو جای دارد که امتیاز 92.0 را از 100 امتیاز ممکن کسب نموده است.

6 شهر از آسیا و اقیانوسیه در میان 10 شهر برتر این رتبه بندی قرار گرفتند که سنگاپور با امتیاز 91.5 در رده دوم و کلان شهر ژاپنی دیگر، اوساکا، با 90.9 امتیاز در رتبه سوم جای گرفتند.

البته اعداد و ارقام به تنهایی بیانگر کل موضوع نیستند. بر طبق این گزارش، در حالیکه آسیا و اقیانوسیه بعضی از امن ترین مکان های دنیا را در خود جای داده اند، در عین حال شامل شهرهایی با کمترین امتیاز در این فهرست هم می باشند.

با اینکه پرجمعیت ترین شهر کانادا، در میان 10 شهر برتر قرار گرفته است، اما در مقایسه با رتبه بندی سال 2017، 2 پله سقوط داشته و با امتیاز 87.8 در رتبه 6 قرار گرفته است.

از 4 دسته اصلی، تورنتو در شاخص امنیت دیجیتالی با امتیاز 90.6 در رتبه نهم، در شاخص امنیت سلامت با امتیاز 77.4 در رتبه هفدهم، در شاخص امنیت زیرساختی با امتیاز 92.5 به همراه نیویورک در رتبه دوازدهم و در شاخص امنیت شخصی هم با امتیاز 90.8 در رتبه هشتم جای گرفت.

با این حال، در پی موج اخیر خشونت اسلحه که استان را به سرمایه گذاری 3 میلیون دلاری برای تهیه دوربین های مداربسته تلویزیونی (CCTV) وادار کرد، همه افراد ممکن است با این رده بندی موافق نباشند.

تورنتو تنها شهر کانادا بود که در این فهرست جای گرفت.

تنها شهر ایالات متحده آمریکا که در میان 10 شهر صدر فهرست جای گرفت، مرکز این کشور، واشنگتن دی سی است. واشنگتن دی سی در رده هفتم این فهرست رده بندی شد. شیکاگو هم در رده 11 جای گرفت.

امن ترین شهرهای دنیا در سال 2019، بر اساس SCI

1. توکیو، ژاپن

2. سنگاپور

3. اوساکا، ژاپن

4. آمستردام، هلند

5. سیدنی، استرالیا

6. تورنتو، کانادا

7. واشنگتن دی سی، ایلات متحده آمریکا

8. کپنهاگن، دانمارک

9. سئول، کره جنوبی

10. ملبورن، استرالیا

برای کسب اطلاعات درباره برترین شهرهای کانادا، به قسمت برترین شهر کانادا برای ایرانیان مراجعه کنید.

منبع: موسسه کانادایی جی اس آی
انتشار: 28 تیر 1400 بروزرسانی: 28 تیر 1400 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 1259

به "تور کانادا: تورنتو ششمین شهر امن دنیا در سال 2019" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور کانادا: تورنتو ششمین شهر امن دنیا در سال 2019"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید