فراوری نژاد نو گوسفند در شرکت کشت و صنعت لرستان

به گزارش مجله خزرکوه، خبرنگاران/لرستان مدیرعامل شرکت کشت وصنعت لرستان از فراوری نژاد نو گوسفند در این شرکت اطلاع داد.

فراوری نژاد نو گوسفند در شرکت کشت و صنعت لرستان

محمد مهدی عرب نژاد در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: شرکت کشت و صنعت و گردشگری فجر صفای لرستان به عنوان یکی از مجموعه های پیشرو کشور در زمینه های متنوع کشاورزی و دامداری علمی، در بیستمین نمایشگاه بین المللی دام، طیور و صنایع وابسته تهران حضوری فعال دارد.

وی اضافه نمود: واحد دامپروری مجموعه فجر صفا که پروژه های مختلفی از جمله اصلاح نژاد گوسفند رومانوف و ترکیب آن با نژاد محلی لرستان را با بهره گیری از بهترین مشاوران جهان در دستور کار خود قرار داده است.

مدیرعامل شرکت کشت وصنعت فجر صفای لرستان گفت: این شرکت در حال حاضر نژاد نوی فراوری نموده است که از هر نظر نسبت به سایر نژادهای گوسفند بومی و محلی فزونی دارد.

عرب نژاد اضافه نمود: چندقلوزایی، نداشتن دنبه و گوشت بیشتر، تعداد زایش بالاتر در طول عمر، پشم با کیفیت تر، کاهش سن بلوغ، شیردهی بیشتر، فراوری مثل غیرفصلی و... از جمله ویژگی های نژاد نو است.

وی اعلام کرد: شرکت کشت و صنعت و گردشگری فجر صفا به عنوان نماینده لرستان در نمایشگاه بین المللی دام و طیور تهران آماده است تا از تجربیات و دانش بومی سازی شده خود در جهت طراحی پروژه های کشاورزی و دامداری و ارائه مشاوره به سایر فراوریکنندگان و فعالان حوزه های دامپروری و کشاورزی استفاده کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 1384

به "فراوری نژاد نو گوسفند در شرکت کشت و صنعت لرستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری نژاد نو گوسفند در شرکت کشت و صنعت لرستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید