خط فراوری ایرانی تمام اتوماتیک فراوری ماسک های N 95 در دانشگاه صنعتی اصفهان افتتاح شد خبرنگاران

به گزارش مجله خزرکوه، خط طراحی و فراوری ایرانی تمام اتوماتیک و پیشرفته فراوری ماسک های N 95 به همت فناوران دانشگاه صنعتی اصفهان به بهره برداری رسید.

خط فراوری ایرانی تمام اتوماتیک فراوری ماسک های N 95 در دانشگاه صنعتی اصفهان افتتاح شد خبرنگاران

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، با کوشش پژوهشگران و فناوران دانشگاه صنعتی اصفهان و با حمایت شرکت فولاد مبارکه اصفهان، خط پیشرفته تمام اتوماتیک فراوری ماسک های N 95 به بهره برداری رسید.

این خط فراوری برای نخستین بار به صورت کاملاً مکانیزه و تمام اتوماتیک و با کوشش شش ماهه فن آوران دانشگاه صنعتی اصفهان در رشته های مهندسی برق، مهندسی مکانیک و مهندسی مواد طراحی و ساخته شده است.

علیرضا فدایی، مجری این پروژه با بیان اینکه فراوری ماسک با لایه ای از پوشش نانو یکی از ویژگی های مهم این دستگاه است، اضافه نمود: دستگاه الکتروریسی نانوالیاف که در دانشگاه صنعتی اصفهان طراحی و ساخته شده این امکان را فراهم می نماید که یک لایه با پوشش نانو بین ماسک اضافه گردد و در نتیجه شاهد یک ماسک با کیفیتی بهتر از ماسک های N 95 باشیم و نتایج تست های استاندارد نشان دهنده این موضوع است.

وی ادامه داد: دستگاه تمام اتوماتیک فراوری ماسک های N95 از 10 بخش مختلف شامل مکانیزم های رول باز کن، دوخت اولیه، انباره، دوخت گوشواره، دوخت سوپاپ، قالب سوپاپ زنی، ایستگاه تنظیم، روبینی زنی، دوخت و برش نهایی، دوخت زیرچانه، جمع آوری ضایعات و بسته بندی اتوماتیک بدون دخالت دست و کاملاً بهداشتی تشکیل شده است.

عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی اصفهان توضیح داد: بخشی ازفناوری های به کارگیری شده در این دستگاه از مجموعه های داخلی کشور بوده؛ اما کلیه مراحل طراحی، ساخت قطعات و مکانیزم ها در دانشگاه صنعتی اصفهان اجرا شده است.

فدایی با بیان اینکه دانش فنی این دستگاه پیشرفته تدوین شده است، اضافه نمود: درصورتی که هرگونه مسئله ای در فرآیند های این دستگاه به وجود آید، به راحتی تعمیر می گردد و نیازی به واردات قطعات و مکانیزم های آن نخواهیم داشت.

وی با اشاره به امکان تنظیم قابلیت های مختلف این دستگاه شامل سرعت و میزان فراوری، اضافه نمود: امکان تغییر پارامتر ها به وسیله فینگرتاچ، کار با این دستگاه پیشرفته را بسیار ساده نموده است.

فدایی اضافه نمود: با ساخت این دستگاه ضمن ایجاد امکان فراوری روزانه بیش از 25 هزار ماسک شش لایه و هفت لایه بیمارستانی در دانشگاه صنعتی اصفهان، زمینه برای فراوری انبوه و صادرات این فناوری فراهم شده است.

لازم به ذکر است، فناوری دستگاه پیشرفته تمام اتوماتیک فراوری ماسک N95 با حمایت شرکت فولاد مبارکه اصفهان و کوشش محققان دانشگاه صنعتی اصفهان طراحی، فراوری و به مرحله بهره برداری رسید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 31 فروردین 1400 بروزرسانی: 31 فروردین 1400 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 1113

به "خط فراوری ایرانی تمام اتوماتیک فراوری ماسک های N 95 در دانشگاه صنعتی اصفهان افتتاح شد خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خط فراوری ایرانی تمام اتوماتیک فراوری ماسک های N 95 در دانشگاه صنعتی اصفهان افتتاح شد خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید