تور یونان: راهنمای سفر به جزیره ایوس (Ios)، یونان

به گزارش مجله خزرکوه، تابستان ها این جزیره دیدنی مملو از گردشگرانی است که در طول روز از استراحت در ساحل و شب ها از زندگی شبانه پرجنب وجوش این جزیره لذت می برند. Ios یکی از مقاصد گردشگری محبوب جوانان است. میانگین سنی گردشگرانی که به این جزیره می آیند 22 سال است.

تور یونان: راهنمای سفر به جزیره ایوس (Ios)، یونان

سفر با تور یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

هزینه های معمول

هزینه اقامت در هاستل ها

هزینه اقامت در هاستل ها در حدود شبی 12 یورو است و برای اتاق های خصوصی این اندازه بین 30 تا 40 یورو خواهد بود. در ماه های جولای و آگوست قیمت ها دو برابر می شوند. در صورتی که می خواهید مدت زیادی در این جزیره اقامت کنید مهمان خانه ها با هزینه شبی 25 یورو انتخاب های خوبی هستند. از میان مراکز اقامتی این جزیره، Francesco در مرکز شهر و Far Out Beach Resort را می توان نام برد که دو نمونه از برترین و شناخته شده ترین اماکن اقامتی جزیره هستند.

هزینه اقامت در هتل های مقرون به صرفه قیمت

هزینه اقامت در هتل های مقرون به صرفه قیمت در فصل های آف سیزن یا کم توریست در حدود شبی 30 یورو و در سایر ایام سال شبی 45 یورو است.

میانه هزینه خورد و خوراک

در این جزیره به راحتی می توانید غذای مقرون به صرفه بخورید. تنها با پرداخت 4 یورو می توانید ژایرو (یک نوع ساندویچ یونانی) و سایر غذاهای خیابانی را نوش جان کنید. بیشتر وعده های غذایی که با نوشیدنی نیز همراه هستند بین 8 تا 11 یورو قیمت دارند. یک وعده غذای خوب در یک رستوران، 18 یورو قیمت دارد. در رستوران های مجلل تر می توانید با پرداخت 27 یورو یک وعده غذا به همراه نوشیدنی بخورید.

هزینه های حمل ونقل و رفت وآمد

اتوبوس های محلی 2 یورو قیمت دارند و فقط در جهتهای اصلی شهر حرکت می نمایند. برای گشت و گذار در جزیره و اطراف آن می توانید خودروی همه جا رو (ATV) کرایه کنید. اتوبوس های محلی تنها تا ساعت 7 بعدازظهر کار می نمایند. بعد از این ساعت باید از تاکسی برای رفت و آمد در شهر بهره ببرید.

نکته هایی برای صرفه جویی در هزینه ها

خودروی همه جارو کرایه کنید

یکی از برترین و مفرح ترین وسایل حمل و نقل برای رفت و آمد در گوشه و کنار جزیره، اجاره خودروی همه جارو است. کرایه ماشین برای شما بسیار گران تمام می گردد.

ژایرو بخورید

یکی از برترین روش ها برای کاهش هزینه ها استفاده از ساندویچ های مقرون به صرفه و ژایرو به جای رفتن به رستوران است.

جاذبه های توریستی و تماشای های جزیره

در ساحل Mylopotas استراحت کنید

یکی از محبوب ترین و شناخته شده ترین سواحل این جزیره، ساحل Mylopotas است که با شن های سفیدش چشم انداز خیره نماینده ای را در معرض دید توریستان به نمایش می گذارد. این ساحل تا ساعت 1 بعدازظهر خلوت است. در این فاصله می توانید از قدم زدن در زیر آفتاب و تماشا منظره ها لذت ببرید. این ساحل معمولا بعد از غروب آفتاب بسیار شلوغ می گردد.

از موزه باستان شناسی بازدید کنید

یکی از برترین کارهایی که در سفر به اقصی نقاط جهان می توانیم انجام دهیم، آشنایی با تاریخ و فرهنگ آن مکان است و بازدید از موزه یکی از برترین روش ها برای شناخت بیشتر تاریخ یک ملت خواهد بود. این موزه با وجود این که کوچک است اما ارزش تماشا دارد. البته این موزه بیشتر اوقات تعطیل است پس قبل از رفتن، درباره ساعات بازگشایی آن پرس و جو کنید.

از مزار هومر تماشا کنید

هومر را با ایلیاد و ادیسه می شناسند. نقل است که وی را در این مکان به خاک سپرده اند چرا که مادرش نیز در همین جزیره به خاک سپرده شده است. این مقبره از شهر کمی دور است و برای رفتن به آنجا باید ATV کرایه کنید. طی این جهت حدود نیم ساعت طول می کشد. این مزار در واقع یک سنگ قبر ساده است اما فرصتی برای شما فراهم می نماید تا از تماشا منظره ها اطراف و صخره های زیبا نیز لذت ببرید.

در محله Chora خرید کنید

این شهر مکانی ایده آل برای خرید است. می توانید برترین لباس ها و هدایا را با قیمتی بسیار کمتر از جزایر سادورینی و میکونوس تهیه کنید.

از ورزش های آبی لذت ببرید

می توانید ورزش های مفرحی چون غواصی اسکوبا و قایق رانی را در این جزیره تجربه کنید. سفر با قایق دور جزیره نیز لذت بخش خواهد بود. بیشتر این فعالیت های تفریحی را در ساحل Mylopotas می توانید انجام دهید.

در بندرگاه، غذای دریایی بخورید

اگر دوست دارید غذاهای دریایی لذیذ را امتحان کنید، این جزیره مکانی ایده آل است. در این جزیره قیمت غذاهای دریایی نسبت به سایر جزایر این منطقه بسیار کمتر است. به علاوه در بندرگاه می توانید از تماشا منظره ها زیبای جزیره و غروب آفتاب لذت ببرید.

از دهکده Chora تماشا کنید

این دهکده کوچک در حدود 1600 نفر جمعیت دارد. در طول روز معمولا تعداد کمی از افراد از خانه بیرون می آیند اما شب ها اهالی در میدان مرکزی روستا جمع می شوند، با هم گفت وگو می نمایند و موسیقی گوش می دهند.

از زندگی شبانه پرجنب وجوش جزیره لذت ببرید

شور و هیجان در این جزیره تا پاسی از شب ادامه پیدا می نماید. این ویژگی باعث شده که بیشتر، جوانان برای سفر به این جزیره تمایل نشان بدهند.

از مجموعه تاریخی Skarkos بازدید کنید

این تنها مجموعه باستانی جزیره است. بناهای تاریخی این مجموعه که به خوبی حفظ و نگه داری شده اند، نماینده خوبی از معماری باشکوه دوران سیکلادیک هستند. در این قسمت، مجموعه ای از ابزار و وسایل فلزی، سنگی و استخوانی به همراه ظروف سفالی قدیمی نگه داری می شوند.

از سکوت و آرامش ساحل Maganari لذت ببرید

در جنوب جزیره می توانید از قدم زدن در این ساحل زیبا لذت ببرید. تعداد کمی از توریستان به این ساحل سر می زنند بنابراین بیشتر اوقات خلوت است و شما می توانید از آرامش و سکوت آن لذت ببرید.

از مجموعه Paleokastro تماشا کنید

بقایای این قلعه بیزانسی با 15 تا 20 دقیقه پیاده روی قابل دسترسی است. این قلعه در سال 1397 ساخته شده و دارای یک کلیسای کوچک است. البته این قلعه چیز زیادی برای دین ندارد اما از آنجایی که بالای تپه واقع شده، چشم اندازهای زیبایی از شهر را به نمایش می گذارد.

منبع: Nomadicmatt

منبع: کجارو
انتشار: 25 آذر 1400 بروزرسانی: 25 آذر 1400 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 1437

به "تور یونان: راهنمای سفر به جزیره ایوس (Ios)، یونان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور یونان: راهنمای سفر به جزیره ایوس (Ios)، یونان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید