راهگشایی برای مجرمان سایبری با پسوردهای ساده

به گزارش مجله خزرکوه، در حالی که به دلیل کرونا، شرایط دورکاری و خانه نشینی افزایش یافته، لازم است برای دستگاه های الکترونیکی، از انتخاب گذرواژه های ساده اجتناب کرده و به سمت انتخاب یک سرویس احراز هویت برویم.

راهگشایی برای مجرمان سایبری با پسوردهای ساده

در چند سال اخیر سیستم های تجارت الکترونیکی و رسانه های اجتماعی تحت تأثیر حملات دسترسی و شکستن رمزعبور قرار گرفته اند. از زمان شروع همه گیری کرونا، شاهد افزایش زیادی فیشینگ هستیم که مجرمان اینترنتی از طریق استفاده مجدد از رمز عبور حملات خود را انجام می دهند. همچنین شاهد افزایش استراتژیک مجرمان سایبری با استفاده از حملات بی رحمانه برای شکستن رمزهای عبور ساده و کوتاه با سرعت بیشتری هستیم.

اکنون که به خاطر شرایط کرونا، شرایط دورکاری و خانه نشینی بیشتر رعایت می شود، کاربران بیشتری به خدمات جدید آنلاین اعتماد می کنند، و برخی از آن ها به طور پیش فرض فاقد احراز هویت چندعاملی هستند. همچنین، افرادی که مجبوربه راه اندازی حساب های بیشتری هستند تمایل دارند از رمزهای عبور به یاد ماندنی رایج استفاده کنند که آن ها را در معرض خطرات امنیتی قرار خواهد داد.

از اقدامات لازم این است که عبارات را به جای رمزهای عبور اجرا کنید، همیشه از تأیید اعتبار چندعاملی (MFA) استفاده کنید که به اس ام اس یا ایمیل متکی نیست و به اعتبارهای دیگری مانند کد تولید شده درتلفن هوشمند کاربر، پاسخ به یک سوال امنیتی، اثر انگشت یا تشخیص چهره نیاز دارد، برای تشویق و ساده سازی رمزهای عبور برای همه سیستم ها از برنامه های مدیریت رمز عبور استفاده کنید.

قابلیت تشخیص چهره در دستگاه های تلفن همراه به خاطر سهولت، دقت استفاده را به خطر می اندازد. قابلیت های متعدد عمدتا نه برای امنیت بیشتر بلکه برای انجام کار در هر سناریوی خاص، مانند زمانی که فردی به صورت ماسک زده، استفاده می شوند. با این حال، فناوری به طور مداوم در حال بهبود و پیشرفت است. باوجود این، آموزش امنیت سایبری از سنین پایین در مدارس به همان اندازه مهم خواهد بود و لازم است ما سواد سایبری را نیز افزایش دهیم.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 12 خرداد 1400 بروزرسانی: 12 خرداد 1400 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 1186

به "راهگشایی برای مجرمان سایبری با پسوردهای ساده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهگشایی برای مجرمان سایبری با پسوردهای ساده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید