رد انتساب خبر حذف ارز ترجیحی دارو به مسئولان وزارت صمت

به گزارش مجله خزرکوه، خبرگزاری خبرنگاران-پیرو انتشار اخباری درباره حذف ارز ترجیحی دارو به نقل از مسئولان وزارت صمت در بعضی رسانه ها، مرکز ارتباطات این وزارتخانه به منظور تنویر افکار عمومی ضمن رد چنین موضوعی، توضیحاتی ارائه کرد.به گزارش سرویس مالی خبرنگارانبه نقل از شاتا، به تازگی تفاهم نامه همکاری مشترک میان معاونت صنایع عمومی وزارت صمت با ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری به امضا رسید که تفاهم نامه ای راهبردی در سطح کلان با هدف افزایش نفوذ فناوری در سطح صنعت است.

رد انتساب خبر حذف ارز ترجیحی دارو به مسئولان وزارت صمت

در تفاهم نامه یاد شده، شش هدف مطرح شده که یکی از آن ها حوزه داروست با این مقصود که در افق چهار ساله (تا سال 1404) به سمتی حرکت کنیم تا با استفاده راهبردی از فناوری و دانش بنیان کردن صنعت، ضمن افزایش صادرات، ارزبری دارو را نیز کاهش دهیم.

این دو موضوع شامل صادرات دارو به رقم 400 میلیون دلار بوده که اکنون این رقم حدود 40 تا 50 میلیون دلار و حداکثر 100 میلیون دلار است، درحالی که در سال گذشته، این رقم کمتر هم بوده است. از دیگر سو، تحقق این راهبرد، ارزبری دارو را نیز کاهش خواهد داد (منظور کاهش واردات دارو نیست)، برای مثال داروی فاکتور 8 که اکنن در ایران فراوری می گردد، سالانه حدود 50 میلیون یورو صرفه جویی ارزی دارد.

بنابراین یکی از موضوعات شش گانه این تفاهم نامه، تهیه سند تحول در صنعت غذا و دارو بوده که زمینه ساز صادرات 400 میلیون دلاری و ایجاد زیرساخت برای حرکت به سمت کاهش 50 درصدی ارزبری دارو در افق چهارساله است، از این رو بحث قطع ارز چهار هزار و 200 تومنی دارو در گفته های مسئولان وزارت مطرح نبوده است.

بدیهی است تصمیم گیری درباره حذف ارز ترجیحی بر عهده نهادهای قانونی معین و دارای مسئولیت است.منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 8 خرداد 1401 بروزرسانی: 8 خرداد 1401 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 1596

به "رد انتساب خبر حذف ارز ترجیحی دارو به مسئولان وزارت صمت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رد انتساب خبر حذف ارز ترجیحی دارو به مسئولان وزارت صمت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید