روز جهانی حیوانات

به گزارش مجله خزرکوه، پیشینه روز دنیای حیوانات

فرانسیس آسیزی در قرن دوازدهم در ایتالیا به دنیا آمد. پدرش تاجری مرفه بود و خودش نیز چند سالی تجارت کرد اما چون خانواده با کارهای خیرخواهانه او موافق نبودند خانه را ترک کرد. فرانسیس کم کم به شخصی مشهور در عالم مسیحیت تبدیل شد. او چنان عاشق طبیعت و موجودات زنده بود که لقب حامی طبیعت را به او دادند. روز 4 اکتبر روز عید فرانسیس آسیزی است. درست همان روزی که امروز روز دنیای حمایت از حیوانات نامیده می شود. می گویند اولین بار نویسنده و صاحب نشریه ای در حمایت از حیوانات در سال 1925 پیشنهاد نامگذاری این روز را بیان نمود و خاتمه در ماه می سال 1931 روز 4 اکتبر (12 مهر) در کنگره بین المللی حمایت از حیوانات در فلورانس به اتفاق آراء به عنوان روز دنیای حیوانات انتخاب شد.

روز جهانی حیوانات

چرا روز جهانی حیوانات؟

هدف از نامگذاری یک روز از تقویم به نام روز جهانی حیوانات توجه به موجودات زنده و تلاش برای بهتر کردن شرایط زندگی برای آنها در سراسر کره زمین است. ما انسان ها در مقابل حیواناتی که برای دفاع از خودشان چیز زیادی ندارند مسئولیم. وظیفه همه ماست تا بکوشیم جهان را به جای بهتری برای زندگی آنها تبدیل کنیم. روز جهانی حیوانات فرصتی است برای افزایش آگاهی در مورد مشکلاتی که ممکن است زندگی حیوانات مختلف را به خطر بیندازد و تلاش برای کاهش این خطرات.

چطور این روز را جشن بگیریم؟

روز 4 اکتبر (12 مهر) روز جهانی حیوانات است. در این روز، کمی با حیوانات مهربان تر باشیم. شاید بد نباشد در روز جهانی حیوانات غذایی را امتحان کنید که در تهیه آن از گوشت استفاده نشده است. تصمیم بگیرید از محصولاتی که برای تهیه آنها حیواناتی آزار دیده اند استفاده نکنید. حتی اگر علاقه زیادی به حیوانات نداریم، وسیله ای برای آزارشان نباشیم. یادمان باشد هر حیوانی، هر چقدر کوچک یا بزرگ، اهلی یا وحشی، زشت یا زیبا، به اندازه تمام موجودات دیگر حق زندگی کردن دارد؛ حیوانات کالا نیستند و قرار نیست خرید و فروش شوند.

در روز جهانی حیوانات این کارهای ساده را امتحان کنید:

  • یک بچه گربه یا سگ را نوازش کنید.
  • فکر کنید ببینید کدام حیوانات را بیشتر دوست دارید.
  • در مورد شیوه های کمک مستقیم و غیر مستقیم به حیوانات کمی فکر کنید.
  • ببینید چطور می توانید مصرف مواد غذایی حیوانی را در رژیم غذایی تان کاهش دهید.
  • به این سوال فکر کنید که به نظر شما نگهداری حیوانات در باغ وحش کار درستی است؟
  • اگر قرار بود یک حیوان را انتخاب کنید، چه جور حیوانی را انتخاب می کردید؟
منبع: دالاهو
انتشار: 21 آبان 1399 بروزرسانی: 21 آبان 1399 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 792

به "روز جهانی حیوانات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روز جهانی حیوانات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید