طراحی سایت: سایت الکسا تعطیل شد! جایگزین آن چه خواهد بود؟

به گزارش مجله خزرکوه، طبق بیانیه ای در صفحه پشتیبانی وب سایت رتبه بندی الکسا، این سرویس از یکم می 2022 به فعالیت خود خاتمه داده است.

طراحی سایت: سایت الکسا تعطیل شد! جایگزین آن چه خواهد بود؟

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی سایت از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا توسعه وبسایت های حرفه ای را با بهترین قیمت از نماشو بخواهید.

تمایل به رتبه بندی همواره در میان ما انسان ها وجود داشته است. بخشی از این تمایل به رتبه بندی، در میل ذاتی ما به رقابت ریشه دارد و بخشی دیگر هم، استفاده از رتبه بندی برای مقایسه و تشخیص قوی ترها و ضعیف ترها است. یکی از این ابزارهای رتبه بندی در فضای آنلاین، سرویسی است که به وسیله سایت الکسا متعلق به شرکت آمازون ارائه می گردد. با بسته شدن سایت الکسا چه اتفاقی رخ می دهد.با خبرنگاران همراه باشید.

بسته شدن سایت الکسا

شرکت آمازون در سال 1996 میلادی الکسا اینترنت را به عنوان یک وب سایت رتبه بندی ارائه کرد. سرویس های تحلیلی SEO این وب سایت براساس حق عضویت ارائه می شدند. در مدت زمان کوتاهی Alexa.com به علت تجزیه و تحلیل ترافیک وب و فهرست محبوب ترین وب سایت ها در سراسر دنیا به معروفیت رسید.

اما در دسامبر 2021 میلادی آمازون اظهار داشت سرویس Alexa.com را پس از 25 سال تعطیل می نماید. در این بیانیه در صفحه پشتیبانی الکسا آمده است: 25 سال قبل ما الکسا اینترنت را تاسیس کردیم. پس از 2 دهه یاری به کاربران برای یافتن، رسیدن و تبدیل تماشاچیان دیجیتال خود، اکنون تصمیم گرفته ایم Alexa.com را در یک می 2022 تعطیل کنیم. از شما تشکر می کنیم که ما را به یک منبع تحقیق محتوا، تحلیل رقابتی، جستجوی کلیدواژه و غیره تبدیل کردید.

در این صفحه تیم الکسا شرح داده اند که امکان خرید عضویت تازه در این وب سایت از 8 دسامبر 2021 متوقف شده است. مشتریانی که عضو وب سایت بوده اند تا تاریخ یکم می 2022 به آن دسترسی دارند.

جایگزین الکسا

یکی از مهم ترین کاربرد های الکسا برای سئوکاران، یافتن کلمات کلیدی پر بازدید و آنالیز عبارات کلیدی رقبا بود. در شرایط امروز و با توجه به بازنشسته شدن الکسا، برترین جایگزین برای این ابزار سیمیلار وب (similar web) خواهد بود. البته که این ابزار کاربردی همزمان با الکسا نیز به وسیله کارشناسان سئو، مورد استفاده قرار می گرفت، اما با وجود کاربردی تر بودن سیمیلار وب، ابزار الکسا در بین عوام جا افتاده تر بود.

سه علت اصلی سبب می گردد که سیمیلار وب در میان افراد متخصص، محبوب تر از الکسا باشد. این 3 علت عبارتند از:

  • عدم ارائه آمار دقیق به وسیله الکسا
  • هزینه های سنگین برای فعال کردن بعضی خدمات در الکسا
  • امکان تقلب در رتبه الکسا

بر خلاف الکسا، سیمیلار وب آمار دقیق تری را در اختیار متخصصین قرار می دهد و انتظار می رود این ابزار، جانشین خوبی برای الکسا باشد. ابزاری تخصصی و کاربردی که به کیفیت حقیقی سایت اهمیت می دهد و امکان تقلب در آن وجود ندارد.

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می کنیم مطلب نشانه های ویروسی شدن گوشی اندروید را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 14 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 14 اردیبهشت 1401 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 1579

به "طراحی سایت: سایت الکسا تعطیل شد! جایگزین آن چه خواهد بود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی سایت: سایت الکسا تعطیل شد! جایگزین آن چه خواهد بود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید