سیدنی را در 24 ساعت به خوبی بگردیم

به گزارش مجله خزرکوه، سیدنی را در 24 ساعت به خوبی بگردیم

در این مقاله از وب سایت مجله گردشگری خبرنگاران درباره سیدنی را در 24 ساعت به خوبی بگردیم،سخن خواهیم گفت.

سیدنی را در 24 ساعت به خوبی بگردیم

بلیط هواپیما در طاهاگشت

سیدنی،بزرگ ترین و قدیمی ترین شهر استرالیاو پایتخت ایالت ویلز جنوبی نو یا نیو ساوت ولز است. ایرانیان زیادی در این شهر ساکن هستند.

سیدنی نماد کشور استرالیا است. شهری است با جذابیت های بیشمار که دویست و هجده سال از زمان تأسیس آن می گذرد. این شهر که در جنوب شرقی استرالیا واقع شده، اولین مکانی است که بیشترین میزان جهانگرد در بدو ورود به استرالیا در آن پا می گذارند.

سیدنی سرشار از تنوع است. ساکنان آن، 4 میلیون شهروندی هستند که عمدتاً از پیشینه مختلف قومی، نژادی و فرهنگی برخوردارند. در هر گوشه ای از سیدنی، می توان ردپایی از فرهنگ های گوناگون را مشاهده کرد که در کنار جاذبه های طبیعی، مراکز تفریحی، پارک های ملی و حفاظت شده، موزه ها و گالری های هنری باعث شهرت جهانی شهر شده اند.

یک روز، زمان زیادی برای گردش کامل در سیدنی نیست، اما به اندازه ای که بتوانید حال و هوای کلی بزرگ ترین شهر استرالیا را تجربه کنید کافی خواهد بود. برای آن که بتوانید برنامه ای منسجم و فشرده برای بازدید از دیدنی های برجسته این شهر بندری ترتیب دهید، می توانید جهت 24 ساعت گردش کسانی که اولین بار به سیدنی سر می زنند را امتحان کنید.

شروع صبح با قهوه و منظره اپرا هاوس

روز خود را با یک فنجان قهوه و برکی (brekkie) در دارلینگ هرست (Darlinghurst)، صبحانه مالزی در لاکی سوزی (Lucky Suzie) یا غذای ترکیبی ژاپنی-نوردیک در ادیشن کافی روسترز (Edition Coffee Roasters) شروع کنید، زیرا برای یک روز گردش فشرده پیش رویتان به شکمی پر و مقداری کافئین برای انرژی بیشتر نیاز خواهید داشت. قبل از شروع گردش کفش های پیاده روی خود را به پا کنید و از شارژ گوشیتان مطمئن شوید؛ زیرا برای سلفی دریافت در جاذبه های بزرگ و معروف به آن نیاز خواهید داشت. در میان باغ گیاه شناسی سلطنتی که به زیبایی هرس شده، پرسه بزنید تا به صندلی خانم مکوری (Macquarie)، یک نیمکت تراشیده شده از سنگ برسید و منظره ای کارت پستالی از اپرا هاوس و پل هاربر (Harbour) را تماشا کنید. بعد از اینجا باید مستقیماً به سراغ اپرا هاوس رفته و از نزدیک با جزئیات و شکوه معماری اش آشنا شوید. این جاذبه درست در کنار اسکله مدور قرار گرفته است.

پیاده روی به سمت پل هاربر

برای مناظر شگفت انگیز بیشتر از شهر و جاذبه های اصلی اش، دوباره به سمت پل هاربر پیاده روی کنید که البته بیش از 1 کیلومتر و 20 دقیقه از شما انرژی نمی خواهد. این پیاده روی شما را وارد محوطه ای تاریخی می کند که گشت و گذار در کوچه های سنگی اش شما را به راحتی به قرون 18 و 19 می برد. علاقه مندان به فرهنگ و هنر می توانند به شاهکار آردِکویی که موزه هنر معاصر در آن واقع شده، سر بزنند و معتادان خرید هم باید کارت های اعتباری خود را در ساختمان باشکوه کوئین ویکتوریا (Queen Victoria) خالی کنند. تمام جهتهای اتوبوس 333 از بندر مدور و خیابان الیزابت به باندی (Bondi) می رسند. می توانید بعد از تمام این کارها به سراغ یک ناهار مفصل بروید.

تماشای سواحل زیبای سیدنی

خیابان باندی از زیباترین ساحل سیدنی فاصله دارد، اما برونتی (Bronte) و تاماراما (Tamarama) به خوبی همسایه معروفشان را پوشش می دهند. البته اگر تنها یک روز برای گردش در این شهر بندری دارید، باید بی خیال آن ها شوید. اگر از سیدنی دیدن کنید و عکسی از استخر اقیانوسی آیسبرگ های باندی در اینستاگرامتان نداشته باشید، دیگران چطور بفهمند که آنجا بوده اید؟ اگر هنوز در پاهایتان قوتی باقی مانده، 2 ساعت پیاده روی برای 6 کیلومتر جهت ساحلی باندی به کوجی (Coogee) را در برنامه خود بگنجانید. مناظر حیرت انگیز اقیانوس آرام هر قدم این جهت را ارزشمند می کند. حتماً با خودتان حوله و لباس شنا داشته باشید تا هر کجای سواحل و خلیج های طی جهت که خواستید تنی به آب بزنید. در انتهای این جهت به باغ زیبای هتل کوجی بی (Coogee Bay) و پاویون کوجی خواهید رسید که برای مردم سیدنی هم به اندازه جهانگردان جذابیت دارد.

صرف شام در بهترین رستوران های سیدنی

برای شام دوباره به سمت شهر برگردید و از بین رستوران های برتر سیدنی جایی را انتخاب کنید. بعد از آن همه پیاده روی وقت آن رسیده که به خودتان یک جایزه حسابی داده و خستگی راه رفتن را از تنتان بیرون کنید. شام در یکی از این رستوران ها می تواند اختتامیه خوبی برای سفر یک روزه شما به سیدنی باشد.

لمینت دندان کامپوزیت دندان ایمپلنت

منبع: تاپ تراول
انتشار: 29 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 532

به "سیدنی را در 24 ساعت به خوبی بگردیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیدنی را در 24 ساعت به خوبی بگردیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید