صالحی: 200 دستگاه لکوموتیو در 3 سال اخیر زمین گیر شد، برای بازسازی خط 3 000 میلیارد تومان اعتبار کم داریم

به گزارش مجله خزرکوه، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: کمتر از 200 دستگاه لکوموتیو در سه سال اخیر زمین گیر شده است که 60 تا 70 دستگاه آن فقط سال جاری زمین گیر شده بود.

صالحی: 200 دستگاه لکوموتیو در 3 سال اخیر زمین گیر شد، برای بازسازی خط 3 000 میلیارد تومان اعتبار کم داریم

به گزارش گروه مالی خبرنگاران صبح امروز و با حضور وزیر راه و شهرسازی، مراسم بهره برداری از 526 دستگاه انواع ناوگان ریلی به ارزش 794 میلیارد تومان در ایستگاه راه آهن تهران و با حضور ویدئوکنفرانسی شرکت های بهره بردار و کارخانه های سازنده، برگزار گردید.

راه آهن در 8 تا 10 سال اخیر نسبت به رقبای منطقه ای عقب مانده است

در این مراسم مدیرعامل شرکت راه آهن با اشاره به اهمیت ترانزیت ریلی گفت: راستا ایران برای تردد کالا میان شرق و غرب و از چین به اروپا یکی از برترین راستا ها است، دولت سیزدهم نیز اولویت همکاری را با کشور های همسایه قرار داده که فرصت ترانزیتی خوبی برای کشور ایجاد می نماید.

میعاد صالحی با بیان اینکه، تقاضا های بین المللی ما در بخش راه آهن مناسب نبوده که باید به روزرسانی گردد، گفت: در 8 تا 10 سال اخیر نسبت به رقبای منطقه ای عقب ماندگی بسیاری داریم.

200 دستگاه لکوموتیو در سه سال اخیر زمین گیر شد

وی اعلام کرد: زمانی که شرکت راه آهن را تحویل گرفتم، فقط 500 دستگاه لکوموتیو گرم (فعال) در شبکه ریلی کشور تردد می کرد، درحالی که 950 دستگاه لکوموتیو در ناوگان ریلی کشور فعال است.

مدیرعامل شرکت راه آهن با اشاره به اینکه 15 هزار کیلومتر ریل داریم که تعداد بیشتری لکوموتیو می طلبد، اضافه نمود: کمتر از 200 دستگاه لکوموتیو در سه سال اخیر زمین گیر شده است که 60 تا 70 دستگاه آن فقط سال جاری زمین گیر شده بود.

صالحی اضافه نمود: میانه سن لکوموتیو های مسافری امروز کمتر از 10 سال و لکوموتیو های باری بیش از 30 سال است که اگر بازسازی نگردد، تخریب مضاعف رخ می دهد.

وی به برنامه ششم توسعه مبنی بر دستیابی به 20 درصد سهم ریل از مسافر و 30 درصد از بار اشاره نمود و گفت : با این اولویت بندی قانون برنامه ششم فاصله زیادی داریم و توسعه حمل ریلی که راستا مهمی برای جهش مالی است، احتیاج به اعتبارات و زمان بیشتری دارد.

2 000 میلیارد تومان به تعمیرکاران لکوموتیو بدهی داریم

مدیرعامل شرکت راه آهن با بیان اینکه دولت سیزدهم در پی سرمایه گذاری در حوزه ریلی است، اضافه نمود: راه آهن 2 000 میلیارد تومان به تعمیرکاران لکوموتیو بدهی دارد و 3 000 میلیارد تومان کمبود اعتبار جهت بازسازی خطوط احتیاج دارد.

صالحی اعلام کرد: در هفت ماهه سال جاری هفته ای بیش از 1.5 سانحه خروج از خط داشتیم، بعلاوه از ابتدای سال جاری تا سرانجام 6 ماهه به طور میانه ماهی 5 لوکوموتیو از سیر خارج می شد در حالی که ایمنی خط قرمز دولت سیزدهم در حمل و نقل ریلی است.

رجا غیرکارشناسی از راه آهن جدا شد

وی با بیان اینکه رجا به صورت غیرکارشناسی از راه آهن جدا شد، گفت: راه آهن هیچ واگن مسافری ندارد و همه آن در اختیار بخش خصوصی است، با این حال معتقدیم باید در حوزه حمل و نقل ریلی مسافری، سندی در جهت توسعه انسانی تدوین گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 تیر 1401 بروزرسانی: 21 تیر 1401 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 1636

به "صالحی: 200 دستگاه لکوموتیو در 3 سال اخیر زمین گیر شد، برای بازسازی خط 3 000 میلیارد تومان اعتبار کم داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صالحی: 200 دستگاه لکوموتیو در 3 سال اخیر زمین گیر شد، برای بازسازی خط 3 000 میلیارد تومان اعتبار کم داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید