طراحی شومینه های مدرن و سنتی

به گزارش مجله خزرکوه، دستیابی و اجرای ایده های طراحی شومینه کمی سخت به نظر می آید. استفاده از شومینه باعث ایجاد حس خوشایند در خانه می گردد. در روزهای سرد زمستانی وجود یک شومینه برای دورهمی های خانواده و دوستان فضای بسیار مناسبی ایجاد می نماید. شومینه باعث ایجاد فضایی دنج در خانه می گردد و وجود آن می تواند به عنوان نقطه کانونی نیز در نظر گرفته گردد. ساخت شومینه در هر خانه ای امکان پذیر می باشد و برای ساخت دکور آن ها از متریال های مختلفی مانند سنگ،آجر، سرامیک و مواد طبیعی، استفاده می گردد. در ساخت شومینه های قدیمی از مصالحی مانند سنگ و آجر استفاده می شده است، اما امروزه برای ساخت شومینه های مدرن از انواع متریال مانند مرمر و حتی شیشه استفاده می گردد. در ساخت شومینه های امروزی ظاهر آن ها تغییر نمی نماید بلکه مواد خامی که از آن ها در این زمینه استفاده می گردد، تغییر می نماید.

طراحی شومینه های مدرن و سنتی

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید.

در قدیم زمانی که از شومینه در طراحی اتاق نشیمن استفاده می شد، چیدمان مبلمان در اطراف شومینه صورت می گرفت. اگر فکر می کنید فضای اتاق نشیمن برای ساخت شومینه کوچک است، می توانید از شومینه هایی که در زاویه اتاق ساخته می شوند، استفاده نمایید. به یاد داشته باشید که شومینه ها المان های مهمی در طراحی داخلی در نظر گرفته شده و زیبایی منحصر بفردی به ظاهر اتاق می بخشند. به همین خاطر استفاده از منابع آنلاین و مشاهده طراحی های مختلف شومینه ها این امکان را برای شما فراهم می نماید که نمونه ای مناسب برای خانه خود انتخاب نمایید. در طراحی داخلی، تنها اِلمانی که برای انواع خانه مناسب بوده و با تمامی سبک های طراحی دکوراسیون داخلی تطبیق پذیر است، شومینه می باشد. از شومینه ها می توان به عنوان دوست داشتنی ترین جزئیات موجود درخانه که باعث ایجاد گرما و حس خوشایند در فضای خانه می گردد، یاد کرد. استفاده از شومینه تنها به خانه هایی با طراحی کلاسیک ختم نمی گردد. از شومینه هایی که در ساخت آن ها از سنگ استفاده می گردد، در خانه های اروپایی استفاده می گردد. در ادامه به بیان جزئیات بیش تر در زمینه طراحی شومینه می پردازیم.

آیا امکان استفاده از شومینه در هرخانه ای ممکن می باشد؟

امکان استقاده از شومینه در بیشتر خانه ها وجود دارد. استفاده از شومینه در جهت ایجاد فضایی دنج در قلب خانه مهم ترین ویژگی آن برشمرده می گردد. ساخت شومینه هایی که خروجی گاز آن ها مستقیم است، ساده ترین انواع شومینه برای نصب می باشند. نصب شومینه هایی که از چوب برای سوخت آن ها استفاده می گردد، به راحتی صورت می گیرد. تنها باید به یاد داشته باشید که محل ساخت آن ها به گونه ای باشد که به راحتی بتوان دودکش در بالای آن نصب کرد.

آیا ساخت شومینه بر قیمت خانه تاثیر دارد؟

به طور قطع ساخت شومینه بر افزایش قیمت خانه نیز تاثیرگذار می باشد. ساخت شومینه متناسب با سبک به کار رفته در طراحی خانه، نمایی بسیار زیبا ایجاد نموده و به عنوان نقطه عطف طراحی اتاق نشیمن برشمرده می گردد. به همین خاطر وجود یک شومینه در نظر بینندگان بسیار مطلوب بوده و حتی بر قیمت نهایی خانه در هنگام فروش نیز تاثیر می گذارد.

طراحی شومینه

در ابتدا باید تعیین کنید که آیا به استفاده از شومینه های سنتی تمایل دارید یا در نظر دارید از شومینه های مدرن در خانه خود استفاده نمایید. اگر تمایل به ساخت شومینه های سنتی دارید به فکر ساخت یک شومینه سنگی باشید. ساخت یک شومینه سنتی کمی چالش برانگیز بوده و احتیاج به یک بازسازی اساسی دارد. اگر در نظر دارید که از یک شومینه معمولی استفاده نمایید، برای ساخت آن می توانید از خلاقیت خود نیز استفاده نمایید. ساخت شومینه های سنگی با توجه به زیبایی که دارند انتخاب مناسبی می باشند. ساخت این شومینه ها در ایجاد فضایی دنج بسیار کاربرد دارد و باعث افزودن المان طبیعی به خانه شما می گردد. بسیاری از طراحان داخلی بر این عقیده اند که شومینه های سنگی از زیبایی بی نظیری برخوردار بوده و استفاده از آن ها در محیط های امروزی باعث زیبایی دو چندان فضا می گردد. به تحقق پیوستن این امر به خلاقیت شما نیز بستگی دارد. شاید بد نیست بدانید که استفاده از شومینه تنها به اتاق نشیمن ختم نمی گردد. استفاده از شومینه در اتاق غذاخوری نیز نمای بسیار زیبایی ایجاد می نماید. اگر فکر می کنید به استفاده از شومینه های سنگی تمایل ندارید، می توانید انواع دیگر را جایگزین آن کنید.

طراحی شومینه مدرن

به طور قطع شومینه ها تنها به انواع سنگی و آجری آن ها ختم نمی گردد. امروزه ساخت شومینه ها با استفاده از انواع متریال امکان پذیر می باشد. برای مثال از شیشه و سنگ مرمر نیز می توان برای انجام این کار استفاده کرد. استفاده از شومینه های مدرن در بیشتر سبک های طراحی داخلی قابل جرا می باشد هم چنین می توان آن ها را در هر مکانی که در نظر دارید بسازید. از شومینه ها می توان به عنوان المانی برای تقسیم بندی اتاق نشیمن نیز استفاده کرد. استفاده از یک شومینه مدرن منحنی شکل نیز در گوشه ای از اتاق نشیمن از ایده های کاربردی به شمار می آید. با توجه به گستردگی انواع شومینه، امروزه شومینه ها در انواع شکل و طرح وجود دارند و شما می توانید با توجه به موقعیت مکانی، سلیقه و سبک طراحی خانه خود انواع مناسب آن را انتخاب نمایید.

استفاده از شومینه به عنوان اِلمان تقسیم کننده اتاق نشیمن

اگر فضای اتاق نشیمن بزرگ است استفاده از شومینه به عنوان تقسیم کننده به عنوان یکی از خلاقانه ترین ایده ها در نظر گرفته می گردد. استفاده از یک شومینه دو طرفه می تواند باعث ایجاد زیبایی در دو قسمت اتاق گردد.

استفاده از شومینه در زاویه اتاق

اگر در نظر دارید در زاویه اتاق نسبت به ساخت شومینه اقدام نمایید، امکان استفاده از هر دو شومینه های سنتی و مدرن وجود دارد. گوشه اتاق ها معمولا خالی بوده و به همین دلیل برای ساخت یک شومینه بسیار مناسب می باشند. استفاده از یک شومینه مناسب در این قسنمت از اتاق نشیمن باعث ایجاد جذابیت منحصر بفردی در اتاق می گردد.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 11 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 164

به "طراحی شومینه های مدرن و سنتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی شومینه های مدرن و سنتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید