غرفه صنایع دستی و پذیرایی در قره کلیسا افتتاح شد

به گزارش مجله خزرکوه، غرفه صنایع دستی و پذیرایی در قره کلیسا هم زمان با دومین روز از مراسم سالانه زیارتی ارامنه مسیحی در این مکان افتتاح شد.

غرفه صنایع دستی و پذیرایی در قره کلیسا افتتاح شد

غرفه عرضه محصولات فرهنگی و صنایع دستی و همچنین کافی شاپ پذیرایی در قره کلیسا افتتاح شده و به بهره برداری رسید. اسقف ارامنه و مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی و تعدادی از مسئولان محلی در مراسم حضور داشتند.

1.5میلیارد ریال برای ایجاد و راه اندازی این کافی شاپ و غرفه تامین شده که این هزینه از محل اعتبارات تخصیص یافته از سوی امور پایگاه های ملی میراث فرهنگی تامین شده است.

انواع تولیدات فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی استان مانند نقشه های گردشگری، کتابچه ها و بروشورهای معرفی جاذبه های گردشگری و فرصت های سرمایه گذاری و همچنین تولیدات و محصولات بومی محلی صنایع دستی استان در غرفه عرضه محصولات فرهنگی و صنایع دستی ارائه می شود.

کافی شاپ نیز با ارائه انواع دم نوش ها و خوراکی های بومی-محلی آماده پذیرایی از گردشگران و زائران است. این کافی شاپ در جنب کلیسا قرار گرفته است.

راه اندازی این واحدها سبب افزایش کیفیت ارائه خدمات به گردشگران داخلی و خارجی این مکان تاریخی می شود.

قره کلیسا در استان آذربایجان غربی و در 20 کیلومتری شمال شرقی سیه چشمه واقع شده است.

این مکان تاریخی به همراه کلیسای سنت استپانوس جلفا و کلیسای کوچک زور زور چالدران (مشترکاً) طبق ملاک های 2 و 3 و 4 در تاریخ 18 خرداد 1387 به عنوان نهمین اثر ملی ایران و برای حفظ قدیمی ترین و برجسته ترین نمادهای معماری ارامنه جهان در فهرست جهانی یونسکو ثبت شده است. همچنین این کلیسا به عنوان نهمین میراث تاریخی-فرهنگی ایران در سی و دومین کمیته میراث جهانی یونسکو در کبک کانادا ثبت جهانی شده است.

منبع: کجارو / کجارو / میراث آریا
انتشار: 24 خرداد 1401 بروزرسانی: 24 خرداد 1401 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 1612

به "غرفه صنایع دستی و پذیرایی در قره کلیسا افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غرفه صنایع دستی و پذیرایی در قره کلیسا افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید