تور اروپا: لندن شهروندان اروپایی مقیم انگلیس را به اخراج تهدید کرد

به گزارش مجله خزرکوه، دولت انگلیس شهروندان اروپایی که بعد از برگزیت مجوز اقامت در این کشور را ندارند و داوطلبانه از این کشور خارج نشده اند را به اخراج تهدید کرد.

تور اروپا: لندن شهروندان اروپایی مقیم انگلیس را به اخراج تهدید کرد

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه زودویچه سایتونگ، انگلیس شهروندان اروپایی که بعد از برگزیت دیگر اجازه اقامت در این کشور را ندارند به اخراج تهدید نموده است.

کوین فاستر، وزیر مهاجرت انگلیس در این باره گفته است: کسی که در این شرایط در انگلیس بماند غیر قانونی است.

وی اضافه کرد: ما انتظار داریم که مردم داوطلبانه این کشور را ترک نمایند و اگر این اتفاق نیفتد نهادهای مهاجرتی کوشش می نمایند اخراج آن ها را اجرایی نمایند.

یکی از وعده های برگزیتی و کلیدی بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس این بود که به آزادی تردد با اتحادیه اروپا انتها دهد.

شهروندان اتحادیه اروپا که قبل از خروج انگلیس از بازار داخلی اروپا در اول ژانویه 2021 در این کشور زندگی می کردند می توانستند تا انتها ژوئن 2021 برای اخذ اقامت نو درخواست نمایند تا به آن ها دسترسی به خدمات بهداشتی و بازار کار داده گردد. بیش از 6 میلیون نفر این کار را انجام دادند و تا به حال 5.4 میلیون درخواست تایید شده است.

فاستر بعلاوه گفت: عموم از ما انتظار بجایی دارند که کسانی که حق اقامت در انگلیس را ندارند اخراج کنیم.

وی بعلاوه تسهیل قواعد ویزا برای تامین سریع نیروهای متخصص نیازمند برای کشور را رد کرد. وی ادعا کرد که سیستم مهاجرتی نو علت خالی ماندن بسیاری مشاغل در انگلیس نیست. وی در توجیه این ادعای خود گفت: این واقعیت که در کشورهای عضو اتحادیه اروپا هم به شدت کمبود در زمینه لجستیک و پذیرایی وجود دارد نشان می دهد که برگزیت علت این مسئله نیست.

انجمن های مالی مدتهاست در انگلیس خواهان قواعد استثنائی برای برطرف کمبود شدید نیروهای متخصص هستند.

بسیاری رانندگان اروپایی انگلیس را ترک نموده اند و به علت مراحل ویزای پیچیده و گران به علت عواقب برگزیت رانندگان نو جایگزین نمی شوند.

به علت کمبود راننده کامیون مسائل عرضه در فست فودهای زنجیره ای معروف مک دونالد، ناندو و کی اف سی هم ایجاد شده است. بسیاری قفسه های سوپرمارکت ها خالی مانده است. صنعت تدارکات خواهان اخذ ویزاهای غیر بوروکراتیک برای رانندگان اروپایی و سوبسیدهای بهتر برای آزمون رانندگی شده است.

کار کردن به اسم راننده کامیون از زمان نهایی شدن مسئله برگزیت دیگر برای غیر انگلیسی ها جذابیتی ندارد. پیامد وقوع برگزیت این کار دشوارتر از گذشته شده است و مرزها به اروپا بسته شده اند و موانع دیوان سالارانه بالایی وجود دارد.

با این همه دولت تا کنون از تغییرات قوانین ویزا برای استفاده از کارگران خارجی خودداری نموده است. بسیاری از این کارگران به علت برگزیت و کرونا کشور را ترک نموده اند.

انگلیس پس از 47 سال عضویت، 12 دیماه 1399 به طور رسمی از اتحادیه اروپا خارج شد. دولت این کشور می گوید به توافقی درباره آینده همکاری های تجاری با اتحادیه اروپا دست یافته است. اما عملا این خروج دردسرهای زیادی را به ویژه برای انگلیس ایجاد نموده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 13 مهر 1400 بروزرسانی: 13 مهر 1400 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 1359

به "تور اروپا: لندن شهروندان اروپایی مقیم انگلیس را به اخراج تهدید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور اروپا: لندن شهروندان اروپایی مقیم انگلیس را به اخراج تهدید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید