لوازم ضروری سفر یک روزه ، برای یک سفر یک روزه چه ببریم؟

به گزارش مجله خزرکوه، سفر یک روزه سفر های راحت تر و البته بهتر و خاطره انگیز تری هستند ، زیرا در آن ها شما بدون احتیاج به جمع کردن تمام وسایل خود و یا عوض کردن هتل سفر خود را می کنید . برای این نوع سفر ها مهم ترین نکته سبک سفر کردن و استفاده نکردن از لوازم زیاد و سنگین است . البته لوازمی نیز هستند که در این نوع سفر ها بهتر است از آن ها بهره ببرید ، در ادامه با ما همراه باشید تا نکاتی را برای این نوع سفر یک روزه ها و لوازم ضروری سفر یک روزه و مجموعه وسایل مورد احتیاج سفر یک روزه را به شما معرفی کنیم .

لوازم ضروری سفر یک روزه ، برای یک سفر یک روزه چه ببریم؟

چه کوله ها و ساک هایی برای سفر یک روزه و کوتاه مدت مناسب ترند ؟

برای این نوع سفر های کم هزینه و کوتاه مدت و سبک کوله ها برترین انتخاب ها هستند که جایگزینی بسیار عالی برای ساک های بزرگ و چمدان های سنگین می باشند . بهتر است کوله ای که برای این نوع سفرها با خود می برید جمع شونده باشد و بتوان آن را به صورت لوله ای جمع کرد تا جای زیادی ا نگیرد ، سبک و کوچک باشد ولی در این حال جا دار باشد تا بتوان تمامی وسایل مورد احتیاج سفر را در آن جای داد . وسایلی که برای سفر یک روزه که معمولا هم درون شهری می باشند با خود حمل میکنید در جیب هایتان جا نمی شوند و در دست گرفتن تمامی این وسایل نیز شما را کلافه و عصبی می نماید ، بانوانی نیز که با خود کیف دارند نیز با استفاده از کوله میتوانند از کیف های سنگین و جای گیر خود استفاده نکنند ، یکی از برترین کولی هایی که برای این نوع سفر ها مناسب است و تمامی ویژگی های بالا را دارد کوله REL است که برای این سفر ها بسیار مناسب می باشد .

وسایل مورد احتیاج سفر یک روزه : غذا های یک سفر یک روزه

در سفر یک روزه معمولا پیاده روی بیشتری نسبت به حد معمول دارید ، پس بهتر است برای تمامی حالت هایی که در این سفر ها برای شما ممکن است پیش بیاید آماده باشید . در سفر یک روزه یکی از مهم ترین چیز ها به همراه داشتن مایعات به خصوص آب و آب میوه است که در هنگام پیاده روی و سفر کردن بسیار به درد بخور می شوند ، ضمناً این کار باعث می گردد که دیگر احتیاجی به خرید بطری های آب و آب میوه پیدا نکنید .برای به همراه داشتن غذا ها و خوراکی ها هم اسنک برترین گزینه می باشد ، علت این امر ان است که شما در سفر های خود در کشور های خارجی و مکان های مختلف با برنامه غذایی آن مکان ها آشنایی ندارید و ممکن است زمانتان با آن ها هم خوانی نداشته باشد . در بعضی از جا هایی هم که به آن ها سفر می کنید ممکن است غذا پیدا نکنید و در نزدیکی شما غذا وجود نداشته باشد پس اسنک ها بسیار مناسب هستند زیرا هم کم جا می گیرند و هم وعده های غذایی سبکی هستند .

لوازم ضروری سفر یک روزه : لوازم سر گرم کننده

برای سفر های یک روزه برترین سرگرمی ها داشتن کتاب و دوربین عکاسی است . برای سفر کردن دوربین یکی از برترین وسایل است . دوربین های DSLR و یا پوینت اند شوت که کمی حرفه ای تر هستند و یا همان دوربین های گوشی های هوشمند ، خیلی فرقی نمی نماید ، بهتر آن است که با خود این دوربین ها را به همراه داشته باشید ، در سفر های یک روزه از جا های زیادی رد می شوید که همه آن ها ارزش عکس گرفتن و باقی ماندن در خاطرات را دارند . بسته به سفر خود و مقدار علاقه خود به عکاسی دوربین های خود را دسته بندی کنید .انواع کتاب ها و کیندل (Kindle) : در مسیر هایی که طی می کنید و یا در قطار و دیگر وسایل نقلیه کتاب خواندن سرگرمی بسیار مناسب و خوبی است که وقت شما را به برترین شکل مصرف می نماید . کیندل ها یا همان کتاب های هوشمند نیز گزینه های بسیار خوبی هستند که به میزان کتاب سنگین و جا گیر نیستند و استفاده از آن ها یز راحت تر از خواندن کتاب است . برای سفر های خود و برای مسیر ها جدول ها و مجله ها و روزنامه ها نیز گزینه های بسیار جالبی هستند که برای استفاده از آن ها فقط احتیاج به یک اتوماتیک و مجله دارید . اگر از سفر های یک روزه و کوتاه مدت لذت می برید و این نوع از سفر ها را دوست دارید به ویاتور (Viator) نگهی بیندازید ، ویاتورتور هایی را برای کل شهر های جهان دارند که مدت تمامی این تور ها نیز یک روزه است و شما می توانید سفر مورد علاقه خود را در این تور ها پیدا کنید .

وسایل مورد احتیاج سفر یک روزه : بستن وسایل برای دو نفر و یا چند نفر

اگر سفر های خود را به همراه کسی انجام می دهید کوله های خود را جمع کنید ، برای مثال اگر با همسر خود به این سفر ها می روید سعی کنید یک کوله برای هر دویتان ببرید . برای این سفر ها نیز سعی کنید سبک و کم هزینه باشید ، برای سفر کردنتان چه با تور و چه با برنامه شخصی و مستقل سبک سفر کنید تا وسایل شما را اذیت نکنند و بتوانید بیشتر از سفر خود لذت ببرید . تمامی وسایلی که در بالا در باره آن ها شرح دادیم و باز هم درباره آن ها خواهیم گفت کوچک می باشند و تنها دوربین ها کمی جای گیر هستند ، برای آن که دوربین های خود را نیز با خود ببرید آن را در کیف مخصوص خود یعنی کیف دوربین بگذارید و بعضی دیگر از وسایل که به آن ها احتیاج دارید مانند مدارک سفر یا کارت های بانکی و پول را نیز در آن قرار دهید . سعی کنید در این نوع سفر ها کاملا خود را تجهیز کنید زیرا وسایل می توانند به شما یاری زیادی بکنند . بعضی از لوازم ضروری سفر یک روزه که ممکن است مورد استفاده قرار گیردبه همراه داشتن نقشه و بروشور : حتی زمانی که می دانید مقصدتان کجاست و در مسیر از چه مکان هایی تماشا می کنید باز هم این وسیله بسیار مفید است . این وسیله فضای زیادی را اشقال نمی نماید ولی کارایی بالایی دارد و هر زمان که شما کمی از مسیر خود دور شوید شما را به مسیر درست باز می گرداند .

به همراه داشتن چتر از لوازم ضروری سفر یک روزه : برای به همراه داشتن این وسیله به آب و هوا دقت کنید ، هر چند که بیشتر از چتر ها در هوای نا مساعد و سرد که همراه با بارش است استفاده می گردد اما باز هم این وسیله می تواند جلوی گرمای سوزان را نیز بگیرد .به لوازم ضروری سفر یک روزه : همراه داشتن ژاکت یا گرم کن : برای بردن این وسیله نیز سعی کنید به آب و هوا و دمای اطراف خود دقت کنید ، البته نکاتی را به یاد داشته باشید ، بعضی اوقات در مناطقی از جهان هوا در روز گرم است ولی در هگام شب بسیار سرد می گردد ، ممکن است در وسایل نقلیه دما با دمای بیرون تفاوت داشته باشد و شما احساس سرما کنسد که در این زمان هم یک ژاکت سبک و یا یک گرم کن بسیار به درد بخور است .به همراه داشتن لوسیون ، کرم ضد آفتاب و دستمال کاغذی و ... : استفاده از انواع کرم های ضد آفتاب از جامد گرفته تا مایع برای سفر کردن بسیار مهم است ، این وسیله به غیر از موارد دیگری همانند عینک های آفتابی و کلاه در گرما و نور تند خرشید بسیار پر مصرف و کار بردی است . به همراه داشتن لوسیون هم برای جلوگیری از خشکی پوست بسیار کاربردی و مفید است به همراه داشتن دستمال کاغذی : به همراه داشتن دستمال کاغذی در تمامی اوغات پر مصرف و کاربردی است ، از دستمال های کاغذی استفاده های زیادی می گردد ولی در این حال پر مصرف بودن مقرون به صرفه است و احتیاج به فضای زیادی نیز ندارد . گاهی نیز در هنگام سفر های خود مخصوصا سفر های یک روزه با سرویس های بهداشتی رو به رو می شوید که در آن ها دستمال وجود ندارد و دستمال های کاغذی در هنگام استفاده از این سرویس های بهداشتی بسیار مفید است .به همراه داشتن بعضی دیگر از لوازم نیز بسیار مهم است ، برای مثال اگر شما از داروی خاصی استفاده می کنید و یا به چیزی حساسیت دارید حتما داروی مورد استفاده خود را به همراه داشته باشید .با رعایت کردن نکات بالا سفر های یک روزه آسان تر و بهتری خواهید داشت که امید واریم از آن ها لذت ببرید .

منبع: همگردی
انتشار: 16 دی 1401 بروزرسانی: 16 دی 1401 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 1735

به "لوازم ضروری سفر یک روزه ، برای یک سفر یک روزه چه ببریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لوازم ضروری سفر یک روزه ، برای یک سفر یک روزه چه ببریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید