لیگ برتر فوتبال ایران با فوتبالیست هایی از کره مریخ!

به گزارش مجله خزرکوه، خبرنگاران؛ همان روز های اول بازار جابجایی سال جاری معلوم بود که با فصل عجیبی روبرو هستیم. تیم ها بعد از دو فصل فعالیت حداقلی در فوتبال ایران در این فصل با اشتهای زیاد به میدان آمدند و کوشش کردند تا هرچه ستاره در لیگ ایران و لیگ کشور های اطراف هست را به کشور بازگردانند.

لیگ برتر فوتبال ایران با فوتبالیست هایی از کره مریخ!

به گزارش خبرنگاران، خیلی زود هم معلوم شد که این فصل از آن فصل های عجیب بریز و بپاش فوتبالی در ایران است. رقم قرارداد یحیی گل محمدی که لو رفت کم کم اعداد و ارقام دیگر هم از گوشه و کنار رسید. گویا انعقاد قرارداد 15 تا 20 میلیاردی برای یک سال در تیم های لیگ رجحان ایران این روز ها یک امر عادی و روتین است.

حالا بماند که بعضی شایعات از قرارداد های 30 میلیاردی هم خبر می دهند. اما همچنان این سوال برای همه باقی است که اگر قیمت بازیکنان ایرانی در لیگ برتر در این حد است چرا بازی های لیگ برتر چنین بی کیفیت است. لیگی بدون هیجان با بازی های به ندرت مجذوب نماینده و برگزاری در میانه هفته که معمولا تماشاگری را هم به استادیوم نمی کشاند مگر چقدر می ارزد که چنین پولی بابت آن خرج گردد.

موضوع عجیب تر، اما در این میان اظهارات فوتبالیست های ایرانی است. بعد از رو شدن اعداد و ارقام و معین شدن قرارداد های نجومی آن ها از در دیگری وارد شدند و معتقدند چنین پولی کاملا حق آنهاست.

امید عالیشاه یکی از چهره هایی است که به این مسئله واکنش نشان داده و می گوید هیچ می دانید معیشت ما در گرو همین چند سال فوتبالی است که بازی می کنیم (اگر بدون مصدومیت و محرومیت باشد) و اگر نتوانیم ضروریات اولیه زندگی مان را تامین کنیم، کلاه مان پس معرکه است؟.

مرتضی پورعلی گنجی که از دیگر ستاره های گران قیمت این فصل لیگ برتر ایران است. او هم بعد از رو شدن اعداد و ارقام قرارداد ها در اینستاگرام و با غلط املایی نوشت: ورزشکار جماعت هرچی بگیره نوشه جونش!

علیرضا بیرانوند از دیگر ستاره های گران قیمت لیگ برتر هم می گوید سازمان لیگ از خدایش است که قرارداد ها بالا باشند، چون درصدی را می گیرد. هر پولی می گیریم نزدیک 40 درصدش را مالیات می دهیم. هر ورزشکاری هر چقدر پول بگیرد نوش جانش! من مخالف سقف قرارداد هستم.

حرف های ستاره های لیگ رجحان و ملی پوش ایرانی در مورد دریافتی های شان در حالی است که ایران در یکی از سخت ترین شرایط مالی چند سال اخیرش به سر می برد و بخش بزرگی از مردم درگیر مسائل معیشتی هستند.

انتظاری که عموم مردم از ستاره های فوتبالی دارند این است که در مواقع سختی و مشقت با آن ها همدردی نمایند. نه اینکه وقتی بخش بزرگی از طرفداران باشگاهی، چون پرسپولیس درگیر مسائل معیشتی هستند و یا نمی توانند از پس اجاره خانه شان برآیند فوتبالیست ها از کم شدن یکی دو میلیارد از 20 میلیارد شان گلایه نمایند.

شکاف طبقاتی در جامعه ایرانی در چند سال اخیر به شدت گسترده شده و یکی از نماد های آن هم همین اوضاع فوتبال است. طرفدارانی که مجبورند از برای گذران زندگی از بخش مهمی از هزینه های زندگی شان بزنند و ستاره هایی که برای تبدیل قرارداد های بیست میلیاردی شان به هشت میلیارد سقف قرارداد سازمان لیگ ابراز نگرانی می نمایند.

منبع: فرارو
انتشار: 1 مرداد 1401 بروزرسانی: 1 مرداد 1401 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 1646

به "لیگ برتر فوتبال ایران با فوتبالیست هایی از کره مریخ!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیگ برتر فوتبال ایران با فوتبالیست هایی از کره مریخ!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید