محرز: شرایط تهران از بد هم بدتر است

به گزارش مجله خزرکوه، مینو محرز با اشاره به شرایط بد تهران گفت: تا به امروز شرایط تهران به این شکل نبوده است و خیلی شرایط از آبان ماه بدتر است.

محرز: شرایط تهران از بد هم بدتر است

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، برنامه صبح و تبادل نظر رادیو تبادل نظر با موضوع هشدار کرونا با دکتر مینو محرز، فوق تخصص بیماری های عفونی و عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا به صورت تلفنی تبادل نظر کرد.

مینو محرز با اشاره به شرایط بد تهران گفت: تا کنون شرایط تهران به این شکل نبوده است و خیلی از شرایط در آبان ماه است.

وی با تاکید بر لزوم رعایت پروتکل ها توسط مردم اظهار کرد: متاسفانه مردم رعایت مسایل بهداشتی را رها کردند و خیلی از افراد ماسک نمی زنند در حالیکه شرایط بدتر شده است. در جهان با جهش هایی که پیدا شده واقعا بیماری سخت تر شده و قدرت سرایت بیماری بیشتر شده و در ایران هم، چون الان قالب ویروس انگلیسی است خانوادگی مبتلا می شوند.

*واکسن زدن به معنای دوری از رعایت پروتکل ها نیست

فوق تخصص بیماری های عفونی ضمن اشاره به واکسن کرونا متذکر شد: مردم فکر می نمایند با آمدن واکسن همه چیز تمام شده است در حالی که چنین چیزی نیست باید فاصله گذاری فیزیکی، ماسک زدن و شستن دست ها را فراموش نکنیم. این سه اصل است.

وی اظهار کرد: در جهان همه مردم از این شرایط خسته شده اند، اما چاره ای نیست و باید خود را از شر این ویروس حفظ کنیم.

محرز با اشاره به سخت گیری دولت ها در دیگر کشور ها گفت: در کشور ما متاسفانه سختگیری های لازم انجام نمی گردد. باید کسی که بدون ماسک بیرون می آید جریمه گردد. در حال حاضر باید به یکدیگر تذکر دهیم. از طرفی باید به صورت مرتب آموزش دهیم و از مردم بخواهیم آن آموزش ها را بکار بگیرند.

*کادر درمانی خسته روانی است و نه جسمی

وی اضافه کرد: ما کادر بهداشت به هیچ وجه از کار نمی بریم و به کار زیاد عادت داریم. ما خسته روانی هستیم. من 45 سال است که دارم طبابت می کنم، ولی تا به حال این میزان مرگ و میر و بیمار بد حال با هم یکجا ندیده بودم. چندین اپیدمی را هم پشت سر گذاشته ام، ولی به این شکل نبوده و کرونا شوخی بردار نیست.

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا متذکر شد: مردم به وسیله فضای مجازی بیشتر تحت تاثیر قرار می گیرند و باید در این فضا بیشتر کار کنیم، اما رها کردن مردم صحیح نیست و باز گشتن راه ها برای رفتن به مسافرت کار اشتباهی بود و سوال اینجاست که در آن شرایط چرا باید راه ها باز گذاشته گردد؟

وی با بیان اینکه پروتکل های زیادی در این مدت داده شده است، در عین حال اظهار کرد: متاسفانه اجرای پروتکل ها را کنترل نکرده ایم که آیا اجرا می گردد و یا خیر و این بی فایده است. مردم در همه جای جهان خسته شده اند و مسائل روانی دارند و این بخاطر کرونا است. الان باید به این ویروس حمله کنیم و نگذاریم بیشتر درگیر شویم. سلامت مردم مهم است و در درجه اول است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 18 اردیبهشت 1400 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 1142

به "محرز: شرایط تهران از بد هم بدتر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محرز: شرایط تهران از بد هم بدتر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید