راستا ترانزیتی قزاقستان - انزلی صادرات ایران را افزایش می دهد

به گزارش مجله خزرکوه، خبرنگاران: معاون سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی یکی از مهم ترین اهداف این سازمان است، گفت: راستا ترانزیتی چین- قزاقستان - انزلی سهم صادرات ایران را افزایش می دهد.

راستا ترانزیتی قزاقستان - انزلی صادرات ایران را افزایش می دهد

به گزارش خبرنگاران از رشت، سومین جلسه کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان گیلان با حضور معاون بازاریابی و تنظیم روابط سازمان توسعه تجارت ایران با هدف آنالیز راستا ترانزیتی چین- قزاستان - ایران در رشت برگزار گردید.

معاون بازاریابی و تنظیم روابط سازمان توسعه تجارت ایران در این نشست جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی را یکی از مهم ترین اهداف این سازمان عنوان نمود و اضافه کرد: با توجه به قابلیت ها و زمینه های توسعه ای در کشور، بسیاری از سرمایه گذاران جهت سرمایه گذاری در کشور استقبال فراوانی دارند.

میر ابوطالب بدری توضیح داد: با توجه به ظرفیت های موجود در کشور باید توانمندی های مناطق آزاد تجاری و صنعتی را افزایش دهیم و با آنالیز کارشناسانه در مزیت های راستا ترانزیتی چین- قزاقستان - انزلی سهم صادرات و واردات استان گیلان را از میانگین کشوری افزایش دهیم.

وی توانمندی های استان گیلان را موقعیتی منحصر به فرد عنوان و خاطر نشان کرد: با توجه به گستردگی محصولات تولیدی و صنعتی استان گیلان و دارا بودن مرزهای خاکی و آبی با کشورهای بزرگ و پرجمعیت حاشیه دریای خزر می بایست از این ظرفیت ها به طور بهینه استفاده گردد.

وی توضیح داد: در این راستا کارگروهی تخصصی به منظور پژوهش در زمینه ارائه راهکارهای افزایش روابط تجاری و بازرگانی و توسعه صادرات تشکیل خواهد شد.

به گزارش خبرنگاران، برگزاری همایش بزرگ ارائه راهکارهای علمی و عملی ، شناساندن قوانین تجاری و گمرکی و قوانین بانکی کشور روسیه به بازرگانان و تجار استان گیلان با همکاری سازمان توسعه تجارت ایران، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ، اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی و سازمان اقتصاد و دارایی استان گیلان از جمله مهم ترین مصوبات کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان گیلان بود.

ب

منبع: تسنیم
انتشار: 24 آذر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 48

به "راستا ترانزیتی قزاقستان - انزلی صادرات ایران را افزایش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راستا ترانزیتی قزاقستان - انزلی صادرات ایران را افزایش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید