نخستین موزه تخصصی گمرکات مرزی کشور در آستارا افتتاح می گردد

به گزارش مجله خزرکوه، حمید رضا محمدی در مصاحبه با خبرنگاران با اشاره به ضرورت استفاده از گمرک قدیمی آستارا در راستای توسعه صنعت گردشگری اظهار کرد: ساختمان چوبی و قدیمی گمرک آستارا که جزو جاذبه های گردشگری این شهرستان است، با 400 متر مربع زیر بنا در سال 1285 هجری شمسی ساخته شده که تبدیل آن به موزه در دستور کار گمرک کشور قرار گرفته است.

نخستین موزه تخصصی گمرکات مرزی کشور در آستارا افتتاح می گردد

وی با بیان اینکه طبق قرارداد منعقده بین سازمان میراث فرهنگی و گمرک کشور، این موزه در دهه فجر سال جاری راه اندازی خواهد شد اضافه نمود: تبدیل ساختمان چوبی گمرک آستارا به موزه در مرحله حقوقی واقع شده است که با افتتاح آن نخستین موزه تخصصی گمرکات مرزی ایران در حاشیه منطقه مرزی آستارا و نوار مرزی جمهوری اسلامی ایران با جمهوری آذربایجان ایجاد خواهد شد.

محمدی گمرک مرزی آستارا را مرکز ثقل اقتصادی این شهرستان مرزنشین مطرح کرد و گفت: با عواملی که در گذشته با حرکت های تهدید کننده در گمرک آستارا، منافع ملی و عمومی را مورد هدف قرار می دادند برخورد شده و هم اکنون یک فضای اقتصادی سالم در گمرک مرزی آستارا وجود دارد.

مدیر کل گمرک آستارا با اشاره به سیاست مثبت دولت تدبیر و امید در مبارزه با هرگونه خلاف و فساد اقتصادی و شفاف سازی مسائل توضیح داد: گمرک جمهوری اسلامی ایران با ایفای نقش مهم و اثرگذار خود در رونق اقتصادی کشور، همیشه پیرو سیاست های دولت تدبیر و امید بوده است.

محمدی ظرفیت بالای گمرک مرزی آستارا برای توسعه صادرات چمدانی را یادآور شد و اضافه نمود: در کوشش هستیم تا بتوانیم به وسیله قانونی ضمن رونق هر چه بیشتر صادرات چمدانی در گمرک آستارا، امکان صادرات چمدانی را برای تمامی مرزنشینان آستارایی فراهم کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 338

به "نخستین موزه تخصصی گمرکات مرزی کشور در آستارا افتتاح می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین موزه تخصصی گمرکات مرزی کشور در آستارا افتتاح می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید