(ویدئو) شروع به کار هادی و هدی، پستچی های پرنده ایران

به گزارش مجله خزرکوه، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات طرح پست پهپادی را رونمایی کرد و با این اقدام هادی و هدی به عنوان نخستین پستچی های هوشمند پهپادی فعالیت خود را در جزیره کیش آغار کردند.

(ویدئو) شروع به کار هادی و هدی، پستچی های پرنده ایران

مجمد جواد آذری جهرمی روز پنجشنبه در آیین رونمایی از این پهپادها گفت: هادی و هدی اولین پرنده های مجوز گرفته پست کشور بوده و پیشقراولان فعالیت 300 پهباد در انتظار مجوز هستند.

کد ویدیو

دانلود

فیلم اصلی

وی اضافه نمود: پست پهپادی از طرح های ویژه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای دسترسی آسان افراد به خدمات پستی بر مبنای فناوری های نوین ارتباطی است.

آذری جهرمی یاد آور شد: دریافت مجوز برای فعالیت این طرح ها 2 سال طول کشیده و ضروری است مجموعه قوانین در این زمینه تا حدودی تسهیل گردد.

قرار بود در این آیین 2 پهپاد پستی از مقابل اداره پست مرکزی جزیره کیش به صورت پایلوت پاکت های نامه را به 2 نقطه شامل معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش و پردیس دانشگاه صنعتی شریف در کیش منتقل نمایند به دلیل وزش باد شدید به زمان دیگری موکول شد.

آذری جهرمی برای بهره برداری از سه سامانه جدید هوشمند، رونمایی از 400 دستگاه وانت مزدای جدید در چرخه پستی کشور و بهره برداری از مرکز مکانیزه استان اصفهان به صورت ویدئو کنفرانس به کیش سفر نموده است.

وی عصر روز گذشته در جلسه شورای فناوری اطلاعات و ارتباطات با موضوع سامانه های جدید کیش هوشمند، سامانه حقوقی و سامانه جامع اطلاعات جغرافیایی فرایند ارتقا زیرساخت های حوزه فناوری اطلاعات و امکانات ارتباطی کیش را آنالیز کرد.

وی با حضور در نمایگشاه دائمی صنایع دستی منهورا جزیره کیش با فعالیت های بانوان هنرمند این جزیره آشنا شد و از خانه بومیان کیش برترین موزه بخش خصوصی کشور در سال 1399 - 1398 نیز بازدید کرد.

امروز نیز پس از رونمایی و افتتاح طرح ها از مجموعه های تله کیش و مرکز نوآوری بازدید نموده و با شرایط فعالیت شرکت های دانش بنیان، کارآفرینان و صاحبان استارت آپ ها درکیش آشنا می گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 1 تیر 1400 بروزرسانی: 1 تیر 1400 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 1212

به "(ویدئو) شروع به کار هادی و هدی، پستچی های پرنده ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "(ویدئو) شروع به کار هادی و هدی، پستچی های پرنده ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید