هشدار یونان به ترکیه درباره استفاده ابزاری از مهاجران

به گزارش مجله خزرکوه، دولت یونان در واکنش به تهدید اخیر دولت ترکیه برای راهنمایی مهاجران به سمت اروپا درباره استفاده ابزاری از این بحران برای اعمال فشار بر اتحادیه اروپا هشدار داده است.

هشدار یونان به ترکیه درباره استفاده ابزاری از مهاجران

برای دیدن سواحل زیبای مدیترانه با تور آنتالیا لحظه آخر همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه اتریشی دی پرسه، رئیس جمهور ترکیه تهدید نموده است که ده ها هزار پناهنده را که از منطقه بحرانی ادلب سوریه به ترکیه می آیند به سمت اتحادیه اروپا راهنمایی می نماید.

از نظر دولت یونان ترکیه باید به توافق پناهندگان با اتحادیه اروپا پایبند باشد و از مهاجران به عنوان ابزار فشاری بر اتحادیه اروپا استفاده نکند.

دولت یونان درباره درخواست های ترکیه برای یاری های اقتصادی بیشتر به این کشور برای اسکان پناهندگان ابراز تردید نموده است. روز دوشنبه از محافل دولتی یونان شنیده شد که حمایت های اقتصادی بیشتر برای ترکیه باید به وسیله مشاوره با اتحادیه اروپا و نه به وسیله تهدید به دست آید.

با توجه به حملات هوایی سخت در شمال سوریه و موج مهاجرت ها از این منطقه رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه درباره موج جدید مهاجرت ها به اروپا هشدار داده است.

وی اخیرا در سخنانی در بروکسل بیان کرد که بیش از 80 هزار نفر به دلیل بمباران ها در منطقه ادلب آواره شده و به سمت مرزهای ترکیه در حرکتند.

وی ضمن ابراز نگرانی درباره فشار این هجوم مهاجران به ترکیه گفت که کشورش به تنهایی نمی تواند این بار سنگین را بر دوش بکشد و همه کشورهای اروپایی و بخصوص یونان عواقب منفی این مسئله را احساس خواهند کرد. وی این مسئله را غیر قابل اجتناب ارزیابی کرد که این اوضاع به صحنه هایی مانند قبل از سال 2016 که به انعقاد توافق پناهندگان بین ترکیه و اتحادیه اروپا منجر شد بیانجامد.

وی خواهان پول بیشتر و همچنین یاری برای تاسیس یک منطقه در شمال سوریه برای اسکان میلیون ها پناهنده سوری شده است.

اردوغان در حالی از موج جدید پناهندگان به اتحادیه اروپا خبر داده که شرایط اردوگاه های پناهندگان در جزایر یونان فاجعه بار است.

کوشش روزافزون برای خودکشی در بین بچه ها مهاجر در جزایر یونان

هفته گذشته سازمان دیده بان حقوق بشر از کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواست که بچه ها بدون همراه و نوجوانان را بلافاصله از این جزایر یونان خارج نمایند.

رئیس سازمان پزشکان بدون مرز هم اواخر نوامبر خواهان اقدام سریع اتحادیه اروپا شده و شرایط اردوگاه های پناهندگان در جزایر یونان را فاجعه بار توصیف نموده و بیان کرد که در بین بچه ها کوشش برای خودکشی و مسائل روانی زیادی وجود دارد.

به گفته کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل( (UNHCRدر تمام یونان حدود 4 هزار مهاجر کودک بدون همراه زندگی می نمایند که حدود 1800 نفر آن ها در جزایر یونان و در شرایطی فاجعه بار به سر می برند. بر اساس اطلاعات کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل حدود 40 درصد همه مهاجرانی که به یونان می آیند کودک هستند و تنها در این سال حدود 28 هزار کودک و نوجوان در بین مهاجران یونانی بودند.

مقامات یونانی در ماه سپتامبر از کشورهای عضو اتحادیه اروپا درخواست کردند که حداقل بچه ها را بپذیرند. آتن انتقاد شدیدی به فقدان هماهنگی بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای پذیرش پناهندگان وارد نموده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 22 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 191

به "هشدار یونان به ترکیه درباره استفاده ابزاری از مهاجران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار یونان به ترکیه درباره استفاده ابزاری از مهاجران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید