واکسیناسیون 45 درصد جمعیت بالای 18 سال در بوشهر

به گزارش مجله خزرکوه، خبرنگاران/بوشهر معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به واکسیناسیون 45 درصد جمعیت بالای 18 سال این استان گفت: واکسیناسیون گروه دانشجویان و طلاب را در دستور کار داریم.

واکسیناسیون 45 درصد جمعیت بالای 18 سال در بوشهر

دکتر عبدالمحمد خواجه ئیان اظهار کرد: با کوششی که اجرا شده تا الان 333 هزار و 116 نفر یعنی معادل 45 درصد جمعیت بالای 18 سال این استان، حداقل یک نوبت واکسن کرونا دریافت نموده اند که از این تعداد 208 هزار و 370 نفر معادل 28.1 درصد این گروه سنی، هر دو نوبت واکسن را تزریق نموده اند.

وی ادامه داد: در چند روز گذشته اندازه مناسبی واکسن در اختیار ما قرار گرفته که با دریافت این محموله نو، در حال برنامه ریزی برای افزایش ظرفیت روزانه واکسیناسیون استان هستیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به اینکه اکنون تا متولدین 1365 می توانند واکسن دریافت نمایند، توضیح داد: واکسیناسیون در مراکز فقط به وسیله ثبت نام در سامانه سلامت و دریافت پیامک امکان پذیر است و به جز آن مراجعه افراد به این مراکز باعث ازدحام می گردد.

خواجه ئیان اضافه کرد: واکسیناسیون گروه دانشجویان و طلاب را در دستور کار داریم که برنامه آن به وسیله ثبت نام در سامانه و دریافت پیامک در حال اجرا است.

وی اعلام کرد: در کوشش هستیم با همکاری سایر ادارات و حمایت فرمانداری ها و استانداری مراکز تجمیعی واکسیناسیون را افزایش دهیم تا بتوانیم ظرفیت روزانه تزریق واکسن را افزایش دهیم.

رئیس مرکز بهداشت استان بوشهر اسم کرد: همکاران ما در عین توجه به کیفیت کار، کوشش دارند کمیت را هم بالا ببرند و در این زمینه ما به یاری و همراهی مردم و مسئولان استان داریم.

خواجه ئیان با اشاره به فرایند کنونی واکسیناسیون اضافه کرد: پیش بینی ما این است که در حدود 45 روز دیگر اگر به همین شکل تامین واکسن ادامه پیدا کند، بتوانیم کل جمعیت بالای 18 سال استان را دست کم با یک دوز واکسن پوشش دهیم.

به گزارش خبرنگاران و به نقل از دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، وی تاکید نمود: مردم به شایعات توجه ننمایند و آنچه به وسیله روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی منتشر می گردد را مد نظر قرار دهند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اعلام کرد: از ادارات، نهادها و گروه هایی که این امکان برایشان فراهم است چه از نظر فضای فیزیکی و تجهیزات و چه از نظر نیروی انسانی تقاضا داریم با ما همراهی نمایند تا واکسیناسیون را به انتها برسانیم زیرا در تامین سلامت مردم به طور قطع مؤثر خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 شهریور 1400 بروزرسانی: 20 شهریور 1400 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 1334

به "واکسیناسیون 45 درصد جمعیت بالای 18 سال در بوشهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسیناسیون 45 درصد جمعیت بالای 18 سال در بوشهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید