پرداخت وام 200 میلیون تومانی مسکن روستایی آغاز شد

به گزارش مجله خزرکوه، معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اعلام اینکه پرداخت تسهیلات 200 میلیون تومانی مسکن روستایی از سوی بانک سپه آغاز شده است، گفت: با رفع مسائل سامانه های پرداختی، باقی بانک ها نیز به زودی پرداخت وام را آغاز خواهند کرد.

پرداخت وام 200 میلیون تومانی مسکن روستایی آغاز شد

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، مجید جودی در خصوص اجرایی شدن تسهیلات 200 میلیون تومانی مسکن روستایی و همچنین اجرای واحد های مسکونی روستایی تحت مسئولیت بنیاد، گفت: سال گذشته 135 هزار خانوار برای دریافت تسهیلات 100 میلیون تومانی مسکن روستایی به بانک معرفی که 75 هزار نفر از این تعداد، عقد قرارداد کرده و کار احداث واحد های مسکونی را آغاز کردند.

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: با ارایه پیشنهاد افزایش تسهیلات مسکن روستایی به 200 میلیون تومان و تصویب و ابلاغ آن بخش عمده ای از متقاضیان تسهیلات مسکن روستایی خواستار دریافت این تسهیلات بودند و به همین دلیل در فرایند اجرای مسکن روستایی وقفه ای ایجاد شد.

جودی در خصوص دلایل تاخیر در پرداخت تسهیلات 200 میلیون تومانی مسکن روستایی توضیح داد: سامانه پرداخت تسهیلات مسائلی داشت که در تفاهم وزیر راه و شهرسازی و رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی این مشکل حل شده است.

وی گفت: همچنین در خصوص افزایش سقف تسهیلات مسکن روستایی ضمانت نامه سازمان برنامه و بودجه نیاز بود که معاون اول رییس جمهور در خصوص رفع این مشکل قول مساعد داده است و ارایه تسهیلات 200 میلیون تومانی مسکن به زودی آغاز خواهد شد.

وی توضیح داد: بانک سپه تنها بانکی است که ارایه تسهیلات 200 میلیون تومانی را آغاز کرده است که امیدواریم با رفع مسائل، سایر بانک ها نیز در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

معاون بنیاد مسکن افزود: تسهیلات 200 میلیون تومانی مسکن امکانی است که واحد های مسکونی روستایی بتوانند با کیفیت احداث شوند. زیرا اگر افزایش تسهیلات در بخش مسکن روستایی محقق نمی شد واحد های مسکونی آغاز شده روستایی که به مرحله ای از پیشرفت فیزیکی رسیده اند به تعدادی واحد مسکونی نیمه کاره تبدیل می شد که برای بخش مسکن نیز زیان ده محسوب می شود.

جودی با یادآوری اینکه سال گذشته 75 هزار واحد از 200 هزار واحد مسکن روستایی آغاز شده است، اعلام کرد: امسال نیز تمام تلاش این است که 200 هزار واحد مسکونی روستایی تحت مسئولیت بنیاد آغاز و در عین حال عقب ماندگی سال گذشته نیز جبران شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 تیر 1401 بروزرسانی: 6 تیر 1401 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 1623

به "پرداخت وام 200 میلیون تومانی مسکن روستایی آغاز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرداخت وام 200 میلیون تومانی مسکن روستایی آغاز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید