تور استرالیا ارزان: چین: آمریکا باوجود شعار عدم اشاعه سلاح هسته ای به استرالیا یاری کرد

به گزارش مجله خزرکوه، نماینده چین در سازمان ملل در واکنش به دسترسی اخیر استرالیا به زیردریایی هسته ای با یاری آمریکا و بریتانیا به انتقاد از استانداردهای دوگانه آمریکا پرداخت و از جامعه جهانی خواست از اجرای موثر پیمان عدم اشاعه هسته ای دفاع کند.

تور استرالیا ارزان: چین: آمریکا باوجود شعار عدم اشاعه سلاح هسته ای به استرالیا یاری کرد

با تور استرالیا ارزان از بزرگترین کشور قاره اقیانوسیه دیدن کنید و شهرهای زیبای ملبورن و سیدنی استرالیا را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رسانه های چین، جانگ جون، نماینده دائمی چین در سازمان ملل، روز دوشنبه 27 سپتامبر در نشست علنی شورای امنیت سازمان ملل درباره پیمان جامع منع آزمایش های هسته ای ضمن تشریح موضع چین در زمینه همکاری برخی کشورها در زمینه توسعه زیردریایی هسته ای، از این کشورها خواست به مسئولیت دنیای خود نسبت به منع توسعه سلاح های هسته ای پایبند باشند.

وی گفت: پیمان منع جامع آزمایش هسته ای و پیمان عدم اشاعه سلاح های هسته ای دو ستون مهم برای عاری کردن دنیا از سلاح هسته ای و یاری به نظام عدم اشاعه چنین سلاح هایی است. جامعه بین المللی ضمن یاری به اجرای هر چه سریع تر پیمان منع آزمایش هسته ای باید به طور واقعی از اجرای مقتدرانه و مؤثر پیمان عدم اشاعه سلاح های هسته ای دفاع کند و همه کشورها باید در این زمینه نگرشی مسئولانه از خود نشان دهند.

نماینده چین در ادامه گفت: چین در عمل نشان داده که با هر گونه استاندارد دوگانه در خصوص عدم اشاعه سلاح های هسته ای مخالف است. برخی از کشورهای دارای سلاح هسته ای نباید همزمان با اعلام پشتیبانی از نظام بین المللی عدم اشاعه سلاح های هسته ای، به کشورهای غیرمجهز به سلاح هسته ای برای ساخت زیردریایی های هسته ای یاری نمایند، چرا که این کار نه تنها باعث تشدید رقابت تسلیحاتی خواهد شد بلکه نظام بین المللی عدم اشاعه سلاح های هسته ای را تضعیف و امنیت و ثبات بین المللی و منطقه ای را تخریب می نماید و درعین حال با روحیه پیمان عدم اشاعه سلاح های هسته ای هم مغایر است. چین امیدوار است که این کشورها صدای جامعه بین المللی را بشنوند و ضمن عمل کردن به تعهدات بین المللی خود در راستای عدم اشاعه سلاح های هسته ای، برای حفظ صلح و ثبات منطقه بیشتر کوشش نمایند.

سران کشورهای آمریکا، انگلیس و استرالیا توافقنامه همکاری در حوزه های دیپلماتیک، امنیتی و نظامی در سراسر منطقه هند و اقیانوس آرام امضا کردند. برنامه زیردریایی های اتمی استرالیا اولین پروژه بزرگ این توافق خواهد بود. در چارچوب این معاهده به استرالیا برای دستیابی به زیردریایی های اتمی یاری خواهد شد.

برخی رسانه ها و تحلیلگران خارجی، هدف اصلی و پنهان از تشکیل این معاهده را تقابل با نفوذ روزافزون چین در شرق آسیا و دیگر منطقه ها دنیا دانسته و تحلیل می نمایند که این اقدام ممکن است واکنش پکن و کشورهای متحدش را در پی داشته باشد.

به گفته کارشناسان نظامی چین، چنین اقداماتی در صورت بروز یک جنگ اتمی، استرالیا را به یک هدف برای حمله اتمی تبدیل می نماید. اگر چه آمریکا اعلام نموده سلاح اتمی در اختیار استرالیا قرار نخواهد داد، اما این کشور به راحتی می تواند زیردریایی های اتمی استرالیا را به موشک های هسته ای مجهز کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 13 مهر 1400 بروزرسانی: 13 مهر 1400 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 1358

به "تور استرالیا ارزان: چین: آمریکا باوجود شعار عدم اشاعه سلاح هسته ای به استرالیا یاری کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور استرالیا ارزان: چین: آمریکا باوجود شعار عدم اشاعه سلاح هسته ای به استرالیا یاری کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید