کاروانسرای کوه نمک قم به بخش خصوصی واگذار می گردد

به گزارش مجله خزرکوه، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قم گفت: کاروانسرای کوه نمک قم آماده واگذاری به سرمایه گذار بخش خصوصی است.

کاروانسرای کوه نمک قم به بخش خصوصی واگذار می گردد

میراث آریا: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قم، علیرضا ارجمندی روز سه شنبه 18 آبان 1400ضمن بازدید از کاروانسرای کوه نمک اظهار کرد: استان قم 16 بنای تاریخی قابل واگذاری از سوی صندوق احیاء و بهره برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی به بخش خصوصی را دارد که یکی از این آثار، کاروانسرای کوه نمک است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قم ادامه داد: حفظ بناهای تاریخی برای دولت هزینه سنگینی دارد، ضمن آن که خالی بودن آثار تاریخی، مستلزم تکرار و تناوب هزینه بازسازی در سال های بعدی خواهد بود.

ارجمندی با بیان این که با واگذاری بناهای تاریخی به بخش خصوصی بار سنگینی از دوش دولت برداشته می گردد، اضافه کرد: با این برنامه علاوه بر حفظ آثار، کاربری متناسب با احتیاج امروز برای آثار تاریخی تعریف خواهیم کرد.

او با اشاره به این که بسیاری از آثار تاریخی قابلیت تبدیل به واحد اقامتی یا پذیرایی را دارند، توضیح داد: آثار تاریخی با توجه به موقعیتی که دارند قابلیت ها و ظرفیت های مختلفی دارند.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 27 آذر 1400 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 1439

به "کاروانسرای کوه نمک قم به بخش خصوصی واگذار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاروانسرای کوه نمک قم به بخش خصوصی واگذار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید