کامبک بارسلونا مقابل گرانادا و صعود به نیمه نهایی کوپا دل ری، شکست لیورپول برابر برایتون و کم رنگ شدن امیدهای قهرمانی

به گزارش مجله خزرکوه، خبرگزاری خبرنگاران- بارسلونا در دیدار تماشایی و مهیج 3-5 گرانادا را شکست داد.

کامبک بارسلونا مقابل گرانادا و صعود به نیمه نهایی کوپا دل ری، شکست لیورپول برابر برایتون و کم رنگ شدن امیدهای قهرمانی

به گزارش خبرنگاران، گرانادا و بارسلونا در چارچوب تک بازی یک چهارم نهایی کوپا دل ری به مصاف هم رفتند. بارسلونا در بازی که تا دقیقه 88، 2-0 عقب بود، کار را به تساوی کشاند و علی رغم دردسر هایی که در وقت اضافه کشید، در نهایت با نتیجه 5-3 پیروز شد. از نکات مهم این بازی 3 توپی بود که بازیکنان بارسلونا به تیرک دروازه گرانادا کوبیدند. سناریو بازی شباهت زیادی داشت به کامبک معروف بارسلونا مقابل پاری سن ژرمن در سال 2017.

بارسلونا بازی را بهتر آغاز کرد و در همان دقایق ابتدایی و روی ارسال ترینکائو می توانست به گل اول دست یابد، اما ضربه سر رونالد آرائوخو توسط اسکندل، دروازه گرانادا مهار شد. در دقیقه 20 اولین فرصت برای گرانادا ایجاد شد. روی ارسال سولدادو بود که پوئرتاس موقعیت خوبی برای گلزنی داشت، اما ضربه سر این بازیکن با اختلاف کمی از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقایقی بعد بارسلونا موقعیت داشت روی ضربه ایستگاهی لیونل مسی به گل اول دست یابد، اما اسکندل واکنش بسیار خوبی نشان داده و توپ در آستانه ورود به دروازه مهار کرد. اما در دقیقه 32 گرانادا بود که به گل اول دست یابد. ناهماهنگی عجیب مدافعان بارسلونا و اشتباه ساموئل اومتیتی در گوشه زمین باعث شد ارسال آلبرتو سورو در دهانه دروازه به کندی برسد و او به راحتی گل اول را به ثمر برساند. در اواخر نیمه اول بود که سرخی روبرتو از فاصله ای دور فرصت داشت دروازه گرانادا را باز کند، اما ضربه او محکم نبود و در اختیار اسکندل قرار گرفت. در نهایت اتفاق خاص دیگری رخ نداد و گرانادا با فزونی 0-1 راهی رختکن شد.

بر خلاف انتظار گرانادا نیمه دوم را هجومی آغاز کرد و خیلی زود هم به گل دوم دست یافت. روی پاس دقیق مونتورو از زمین خودی بود که روبرتو سولدادو در موقعیتی تک به تک با دروازه بارسلونا قرار گرفت و پیروز شد گل دوم را به ثمر برساند. در دقیقه 61 بود که لیونل مسی در گوشه محوطه صاحب موقعیت شده و به سمت دروازه گرانادا شلیک کرد، اما ضربه او با مهار دروازه بان حریف همراه شد. دقایقی بعد بود که لیونل مسی با حرکتی تماشایی ترینکائو را صاحب فرصت گلزنی کرد، اما ضربه این بازیکن به دیرک دروازه گرانادا برخورد کرد و این فرصت از دست رفت.

در دقیقه 81 بود که آنتوان گریزمان با نواختن یک ضربه قیچی برگردان تا آستانه باز کردن دروازه پیش رفت، اما باز هم اسکندل واکنش خوبی نشان داد. در اواخر بازی عثمان دمبله در گوشه محوطه جریمه گرانادا فرصت داشت اختلاف را به حداقل برساند، اما ضربه او نیز به دیرک دروازه برخورد کرد. اما بالاخره بارسلونا در دقیقه 89 به گل رسید. روی ارسال تماشایی مسی، ضربه گریزمان بعد از برخورد به دروازه بان گرانادا وارد دروازه شد. در لحظات پایانی باز هم ضربه لیونل مسی به دیرک دروازه گرانادا برخورد کرد، اما در نهایت بارسلونا به گل رسید. روی ضربه سر گریزمان، این یوردی آلبا بود که در عین ناباوری و با ضربه سر در دهانه دروازه پیروز به گلزنی شد تا دو تیم در 90 دقیقه به تساوی 2-2 رضایت دهند.

در دقیقه 96 بارسلونا فرصت داشت توسط لیونل مسی به گل فزونی دست یابد، اما ضربه زمینی او توسط دروازه بان حریف مهار شد. اما در دقیقه 100 و روی ارسال دقیق یوردی آلبا بود که گریزمان با یک ضربه سر دقیق دروازه گرانادا را باز کرد و بارسلونا را در این دیدار پیش انداخت. اما لحظاتی بعد و با برخورد توپ به دست سرجینو دست بود که گرانادا صاحب یک ضربه پنالتی شد و فده ویکو این فرصت را تبدیل به گل کرد تا نیمه اول با تساوی 3-3 به اتمام برسد.

اما در دقیقه 109 بود که روی ریباند ضربه لیونل مسی، فرانکی دی یونگ با جایگیری مناسب پیروز شد گل چهارم بارسلونا را وارد دروازه حریف بکند. اما در دقیقه 115 و روی پاس بیرون پا و تماشایی گریزمان بود که یوردی آلبا با ضربه ای فوق العاده گل پنجم را به ثمر رساند تا در نهایت بارسلونا در این دیدار حساس به پیروزی 3-5 دست یابد.

- شاگردان یورگن کلوپ برای چهارمین بازی پیاپی از دستیابی به پیروزی در آنفیلد عاجز بودند؛ این دومین باخت خانگی آن ها در این بازه نیز محسوب می شود. لیورپول در غیاب جمعی از ستارگانش حریف برایتون نشد و سه امتیاز ارزشمند خانگی را از دست داد. بدین ترتیب برایتون که در 9 مصاف قبلی خود با لیورپول 8 بار باخته بود و فقط یکبار به تساوی رسیده بود، برد مهمی را کسب کرد که برای بقای آن ها در لیگ برتر حیاتی خواهد بود.

لیورپول در همان دقایق ابتدایی و روی ارسال جوردن هندرسون می توانست به گل اول دست یابد، اما کنترل محمد صلاح خیلی خوب نبود و این موقعیت برای لیورپول از دست رفت. در دقیقه 15 ارسال جیمز میلنر فرصت خوبی برای لیورپول ایجاد کرد، اما جایگیری ژردان شقیری مناسب نبود و او نتوانست ضربه خوبی به سمت دروازه برایتون بزند.

در ادامه جریان بازی آرام دنبال شد و دو تیم قادر به خلق موقعیت چندانی نبودند. در دقیقه 35 مارچ از زاویه ای بسته اقدام به ضربه زدن کرد، اما شوت او دقیق نبود و از بالای دروازه لیورپول به بیرون رفت. در ادامه اتفاق خاصی روی دروازه ها هیچیک از دو تیم رخ نداد و در نهایت نیمه اول کم افت و خیز با تساوی بدون گل به اتمام رسید.

در همان اوایل نیمه دوم بود که ارسال اندرو رابرتسون با دفع مدافعان برنلی همراه شد و در ریباند نیز ضربه بابی فرمینو در شلوغی محوطه راهی به دروازه نیافت. اما در دقیقه 56 بود که برایتون به گل اول دست یافت. روی ارسال بورن از سمت راست، ضربه سر تروسارد در مقابل دروازه به استیون آلزاته رسید و او در شرایطی سخت پیروز شد دروازه لیورپول را باز کند. دقایقی بعد باز این هم برایتون بود که روی ارسال یک کرنر فرصت خوبی برای زدن گل دوم هم داشت، اما ضربه وبستر دقیق نبود و راهی به دروازه نیافت. در دقیقه 67 بابی فرمینو در مقابل شلوغی دروازه می توانست گل تساوی را به ثمر برساند، اما ضربه او محکم نبود و در اختیار دروازه بان برایتون قرار گرفت.

دقایقی بعد و روی ارسال زمینی و به بیرون ترنت آرنولد بود که محمد صلاح می توانست گل تساوی را وارد دروازه برایتون کند، اما ضربه او از کنار دروازه به بیرون رفت. در دقیقه 75 برایتون فرصت خوبی داشت گل دوم را نیز وارد دروازه لیورپول بکند، اما ضربه زمینی گروس با عکس العمل خوب کهرر روبرو شد. در دقیقه 82 تروسارد در زاویه ای بسته و گوشه محوطه فرصت داشت گل دوم را به ثمر برساند، اما باز هم دروازه بان لیورپول دروازه را نجات داد. در ادامه اتفاقی رخ نداد و لیورپول با یک گل برابر برایتون باخت.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 14 اسفند 1399 بروزرسانی: 14 اسفند 1399 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 1017

به "کامبک بارسلونا مقابل گرانادا و صعود به نیمه نهایی کوپا دل ری، شکست لیورپول برابر برایتون و کم رنگ شدن امیدهای قهرمانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کامبک بارسلونا مقابل گرانادا و صعود به نیمه نهایی کوپا دل ری، شکست لیورپول برابر برایتون و کم رنگ شدن امیدهای قهرمانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید