کدام مدل از انواع خوابیدن برای کاهش درد کمر و گردن موثر است؟

به گزارش مجله خزرکوه، گردن و کمر درد یکی از رایج ترین درد هایی است که افراد در زندگی خود آن ها را تجربه می نمایند.

کدام مدل از انواع خوابیدن برای کاهش درد کمر و گردن موثر است؟

به گزارش باشگاه خبرنگاران، کسی به این موضوع توجه نمی نماید که دلیل اصلی درد هایی مثل کمردرد، شرایط بد خواب است. دلیل افزایش درد کمر و گردن هنگام صبح را در ادامه خواهید خواند.

اهمیت نوع خوابیدن

بسیاری از ما به نحوه خوابیدن خود فکر نمی کنیم. ما فقط به رخت خواب می رویم و یک موقعیت راحت پیدا می کنیم. با این حال، خوابیدن به پهلو، پشت یا شکم، همه شرایط ها بر سلامت شما تاثیر زیادی می گذارد. نه تنها این، شرایط خواب نقش کلیدی در خروپف، رفلاکس اسید معده، سوزش سر دل، آپنه خواب و حتی چین و چروک دارد.

بعضی از موقعیت های خواب هستند که فشار بیشتری به گردن، شانه ها، باسن و کمر وارد می نمایند. همگی آن ها می توانند باعث کمردرد و گردن درد شوند. موقعیت هایی برای خوابیدن وجود دارند که می توانند درد کمر و گردن شما را بدتر نمایند.

دراز کشیدن روی شکم

اگر عادت به خوابیدن روی شکم دارید، فورا آن را متوقف کنید. این شرایط می تواند به کمر و گردن آسیب برساند. می تواند کمردرد را افزایش دهد و گردن را بپیچاند؛ اما اگر می خواهید روی شکم بخوابید، به سادگی یک بالش زیر شکم یا لگن خود قرار دهید تا کمردرد تسکین یابد، یا از آن جلوگیری گردد.

دراز کشیدن در شرایط جنینی

این حالت خوابیدن مورد علاقه افرادی است که به پهلو می خوابند؛ اما کسانی که از کمردرد و گردن درد رنج می برند باید از این شرایط اجتناب نمایند. زمانی که به پهلو دراز می کشید و زانو های خود را به سمت سینه می آورید، یعنی در شرایط جنینی می خوابید.

خوابیدن در شرایط جنینی می تواند پشت و گردن شما را در حالت قوس دار در هنگام خواب قرار دهد. بعلاوه باعث تنش عضلانی در هنگام خواب گردد. اگر همچنان در این حالت می خوابید، دست خود را زیر بالش تا کنید و سر خود را در این حالت نگه دارید.

خوابیدن در حالی که بازوی خود را زیر سر قرار دهید

تخت می تواند راهی راحت برای دراز کشیدن باشد؛ اما قراردادن بازو زیر سر برترین راه برای استراحت نیست. این می تواند بر روی اعصاب بازو فشار بیاورد و باعث بی حسی و گزگز گردد. این اختلال به عنوان بازوی ماهی مرده نیز شناخته می گردد. با این حال، خوابیدن با پایین دست زیر بالش یا در حالی که بالای ساق پای شما کشیده است؛ می تواند مستقیماً باعث درد شانه و گردن گردد.

به پشت دراز بکشید

اگر از درد کمر و گردن رنج می برید و می خواهید آن ها را مدیریت کنید، باید به پشت دراز بکشید. این وزن ستون فقرات را به طور مساوی توزیع می نماید و بنابراین برترین شرایط برای سلامت ستون فقرات شما در نظر گرفته می گردد؛ زیرا کمر صاف می ماند. این کار باعث کاهش فشار روی دیسک می گردد و در نتیجه از درد گردن و کمر جلوگیری می گردد.

این حالت رفلاکس اسید را کاهش می دهد و چین و چروک صورت را به حداقل می رساند. می توانید برای حفظ انحنای طبیعی ستون فقرات زیر زانو بالش قرار دهید.

صاف بخوابید

راست خوابیدن به طور طبیعی نه سالم است و نه ناسالم. تا زمانی که بتوانید راحت استراحت کنید و خواب کافی داشته باشید، شرایط عمودی ممکن است برترین گزینه باشد. خوابیدن در حالت عمودی یا خوابیده به فرد این امکان را می دهد که درد کمر و گردن را تسکین دهد. بسیاری از افراد با خوابیدن در حالت عمودی یا به پشت خوابیدن، درد گردن و کمر را تسکین می دهند. این شرایط بین زنان باردار برای کمردرد رایج است.

به پهلو خوابیدن

می توانید به پهلو بخوابید و پاهایتان را کمی خم نموده، دست هایتان را دراز نموده و سرتان را کمی خارج از مرکز قرار دهید. این شرایط خوابیدن می تواند برای مقابله با کمردرد مفید باشد. از یک بالش ضخیم برای حمایت از سر خود بهره ببرید؛ زیرا باید انحنای طبیعی گردن را حفظ کنید. این شرایط خوابیدن می تواند از خروپف نیز جلوگیری کند. سعی کنید هر چند ساعت یک بار پهلو را عوض کنید تا از درد کمر و گردن جلوگیری کنید.

منبع: فرارو
انتشار: 26 فروردین 1401 بروزرسانی: 26 فروردین 1401 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 1559

به "کدام مدل از انواع خوابیدن برای کاهش درد کمر و گردن موثر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام مدل از انواع خوابیدن برای کاهش درد کمر و گردن موثر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید