کشتی بانوان خوزستان نیازمند حمایت بیشتر

به گزارش مجله خزرکوه، خبرنگاران/خوزستان یک مربی کشتی آلیش بانوان گفت: مربیان این رشته از نبود سالن و ساعت مناسب برای تمرین بانوان دلگیر هستند و این رشته احتیاج به حمایت بیشتر دارد.

کشتی بانوان خوزستان نیازمند حمایت بیشتر

فاطمه کهنی در گفت وگو با خبرنگاران، در مورد شرایط کشتی بانوان در خوزستان، اظهارکرد: خدا را شکر کشتی آلیش توانسته دخترهای خوزستانی را به میدان بکشد. دختران خوزستانی استعداد بالایی در رشته کشتی دارند اما این رشته احتیاج به حمایت دارد. تمامی مربیان رشته آلیش از نبود سالن و ساعت مناسب برای بانوان دلگیر هستند.

وی اعلام کرد: ما به عنوان مربی از مسولان خوزستانی می خواهیم که به برطرف مسائل مربیان کشتی آلیش بانوان استان بپردازند. حضور بانوان خوزستانی در مسابقات انتخابی استان، اقتدار و قدرت خود همین مسئولان را نشان می دهد. خانم ها در تمام رشته ها نشان داده اند که می توانند پا به پای آقایان روی سکوهای قهرمانی قرار بگیرند.

نایب رئیس و مربی کشتی آلیش بهبهان گفت: رشته کشتی آلیش در سال 92 در بهبهان و زمانی که آقای دهملایی رئیس هیات کشتی شهرستان بودند، فعالیت خود را شروع کرد. او حمایت می کرد و از هیچ کار و کمکی دریغ نداشت و پیگیر کارهای تیم کشتی بانوان بهبهان بود اما پس از تغییراتی که در سال 97 در کابینه هیات کشتی بهبهان صورت گرفت، افرادی بودند که سنگ اندازی زیادی داشتند ولی با حضور آقای شجاعی در هیات کشتی بهبهان، دوباره حمایت ها شامل حال تیم کشتی آلیش بانوان شد و با همکاری اجرا شده هم مسئولان، ساعت و سالن مناسب را در اختیار ما قرار دادند.

وی مطرح نمود: غدغه بانوان کشتی گیر این است که مسئولان همان دیدگاه و حمایتی که از کشتی فرنگی و آزاد آقایون دارند، از ما هم داشته باشند. خود من تنها دلیلی که باعث ورودم به رشته کشتی شد، شناخت شخصیت دنیا پهلوان تختی بود. پس حالا که بانوان هم علاقه زیادی به این رشته دارند، از مسئولان می خوام از کشتی آلیش بانوان خوزستان حمایت نمایند. ما احتیاج به مبرم به حمایت داریم.

کهنی گفت: در سال 99 در شرایط بد کرونایی، دو نفر از شاگردهای بنده، خانم ها ماریا دیورخش و حافظه جویباری فقط با هشت جلسه تمرین، توانستند در اوزان خود به نایب قهرمانی کشور برسند. پس اگر به کشتی گیران خانم استان بها داده گردد، حتما می توانند افتخارآفرینی نمایند.

وی اعلام کرد: متاسفانه مردم دیدگاه شان به کشتی آلیش بانوان این است که این رشته را مثل کشتی فرنگی و آزاد می بینند و سوالاتی که از ما به عنوان ورزشکار دارند، این است که آیا گوش های شما سالم است و لباس مسابقه شما چیست؟ این ها نشان می دهد که باید کشتی آلیش را بیشتر به مردم بشناسانیم.

این مربی با بیان این که بانوان کشتی گیر خوزستانی در این چند سال توانسته اند نشان دهند که پتانسیل بالایی برای رشد و پیشرفت دارند، گفت: رشد بیشتر هم زمانی محقق می گردد که سالن مناسب و ساعت مناسب در اختیار بانوان قرار گیرد و مسئولان هم این حمایت را به صورت عملی داشته باشند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 آبان 1400 بروزرسانی: 14 آبان 1400 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 1392

به "کشتی بانوان خوزستان نیازمند حمایت بیشتر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشتی بانوان خوزستان نیازمند حمایت بیشتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید