طراحی داخل ویلا دوبلکس: کشف بقایای موزاییک و ویلای رومی در زیر یک مزرعه

به گزارش مجله خزرکوه، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده و گزارش های منتشر شده، کشف بقایای موزاییک و ویلای رومی در زیر یک مزرعه صورت گرفت.

طراحی داخل ویلا دوبلکس: کشف بقایای موزاییک و ویلای رومی در زیر یک مزرعه

جهت دریافت خدمات طراحی داخل ویلا دوبلکس با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

بقایای یک ویلای رومی که شامل یک موزائیک نادر تاریخی می گردد، در مزرعه ای واقع در انگلستان و به وسیله پسر مالک این مزرعه کشف شد.

باستان شناسان این موزائیک را به عنوان نخستین موزائیکی که صحنه ای از یک شعر یونانی را به تصویر می کشد و در بریتانیا کشف شده است، توصیف نموده اند. بعلاوه تا به امروز فقط تعداد بسیار کمی از این نوع موزائیک در نقاط دیگر اروپا کشف شده است.

پسر مالک این مزرعه که در راتلند واقع شده، این بقایای تاریخی را در سال 2020 و در دوران قرنطینه کشف کرد و سپس گروهی از باستان شناسان دانشگاه لستر در محل کشف این آثار حاضر شدند و به تحقیق و آنالیز پرداختند.

ادامه تحقیقات نشان داد این موزائیک بخشی از یک ویلای بزرگ شامل چندین ساختمان است. گمان می رود یک فرد ثروتمند در حوالی قرن سوم تا چهارم در این مکان زندگی مینموده است.

این موزائیک که ابعاد آن 11 در 7 متر اعلام شده است، زمین مکانی را که گمان می رود سالن غذاخوری یا سالن مهمانی بود، می پوشانده است.

با اینکه در دوران امپراتوری روم از موزائیک ها به وفور در بناهای خصوصی و عمومی استفاده شده است و با وجود اینکه این موزائیک ها اغلب تصاویری از شخصیت های مشهور اساطیری و تاریخی را به تصویر می کشند، اما امروزه نمونه های بسیار کمی از این موزائیک های رومی که صحنه نبرد آشیل و هکتور را به نمایش می گذارند، بجای مانده است.

جان توماس، مدیر دپارتمان باستان شناسی دانشگاه لستر این اکتشاف را هیجان انگیزترین کشف موزائیک رومی در بریتانیا طی یک قرن اخیر مطرح نمود.

توماس بیان نمود: این موزائیک به ما دیدگاه جدیدی از رفتار مردم این دوره از تاریخ و ارتباط آنها با ادبیات کلاسیک می بخشد. مالک این ویلا اطلاعاتی درباره ادبیات کلاسیک داشته و توانسته پول کافی برای خلق موزائیکی با چنین جزئیاتی را فراهم کند. این نخستین باری است که ما اثری را که راوی چنین داستانهایی است در بریتانیا کشف نموده ایم.

منبع: همگردی
انتشار: 7 دی 1400 بروزرسانی: 7 دی 1400 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 1453

به "طراحی داخل ویلا دوبلکس: کشف بقایای موزاییک و ویلای رومی در زیر یک مزرعه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی داخل ویلا دوبلکس: کشف بقایای موزاییک و ویلای رومی در زیر یک مزرعه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید